ח”כ מיש עתיד כתב להגראי”ל שטיינמן וחכם שלום: בבקשה תפעלו לביטול האפליה

ועדת החינוך התכנסההבוקר לדון באפליית מאות בנות ספרדיות שעדיין לא שובצו במקומות לימודים • ח"כ מאיר כהן מיש עתיד כתב לגדולי ישראל: "בבקשה לפעול ללא פשרות לביטול התופעה המדירה יהודים ויהודיות בני תורה וגורמת להם צער ועוולה"
חיים בוזגלו
ט' תמוז התשע"ז / 03.07.2017 01:16

ועדת החינוך של הכנסת, בראשה עומד ח”כ יעקב מרגי, צפויה להתכנס הבוקר (שני) לדון במשבר החוזר על עצמו מידי שנה: אפליית הבנות הספרדיות שעדיין לא שובצו במקומות לימודים מתאימים – בשל מוצאם ועדתם.

את הדיון – בו אמורים להשתתף אגוד מנהלי מחלקות חינוך, משרד החינוך, משרד המשפטים, עיריית ביתר עלית ומוזמנים נוספים – יזם ח”כ מאיר כהן מיש עתיד, שהעלה לפני כחמישה חודשים את “הצעת החוק לשלילת תקצוב ממוסד מפלה”, הצעה שאם הייתה מתקבלת הייתה מייתרת את הדיון מחר,  אולם זו כזכור נפלה על ידי הקואליציה לאחר התנגדות עיקשת מצד הסיעות החרדיות בתום דיון סוער במיוחד במליאה – למרות שעל הצעת חוק דומה היה חתום גם ח”כ יעקב מרגי.

לדיון מחר יש חשיבות רבה, בשל העובדה כי למרות ההבטחות והתחייבויות החגיגיות שהציגו השרים אריה דרעי ונפתלי בנט  – לפיהן “אף ילדה לא תופלה על רקע עדתי” ו”הבשורה הגדולה שלנו: ילדה שיוצאת לחופש, תדע איפה היא לומדת” – עדיין ישנן מאות בנות בערים החרדיות, בירושלים ובית שמש, ללא שיבוצים במוסדות החינוך, כמתחייב בתקנות משרד החינוך.

בתוך כך, ח”כ מאיר כהן צפוי לשגר הבוקר מכתבים למרן הגראי”ל שטיינמן, ולנשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, בהם הוא מבקש מהם לפעול נגד הדרת הבנות הספרדיות.

“לצערי הרב ולבושתנו אנו עדיין עדים לתופעה בה מודרים בני ובנות העדה הספרדית מרישום למוסדות תורניים השייכים לזרם החרדי של יהדות אשכנז חרף הבטחות רבות שנשמעו אנו רואים כי התופעה לא נעלמת ובמקרים מסויימים אף מתעצמת”, כותב כהן במכתבו לרבנים.

במכתבו לנשיא מועצת החכמים, כותב ח”כ כהן: “כבודו, הנך עומד בראש התנועה הספרדית חרדית הגדולה בעולם שחרטה על דגלה להעלות על נס את יהדות ספרד המפוארת ואולם אנו חוזים בהשפלה שחווים תלמידות תלמידים והוריהם הספרדים רק בשל מוצאם”.

כהן ממשיך: “הנני פונה אליך בבקשה לפעול ללא פשרות לביטול התופעה המדירה יהודים ויהודיות בני תורה וגורמת להם צער ועוולה למען אחדות ואהבת ישראל”.

בסיום מכתבו לרבנים משגר כהן את איחוליו: “מאחל שהשם יברכך בבריאות איתנה ואריכות ימים”.

כעת נותר להמתין ולראות מה יעלה בגורל מאות הבנות הממתינות לשיבוצן, שהיה אמור להסתיים, לפי ‘התקנות’,  כבר ביום שישי האחרון.

מאיר כהן, אפליה

מאיר כהן, אפליה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות