הילולת דוד המלך: הכינוס השנתי של ‘חברת תהלים העולמית’ בהר ציון

ביום אסרו חג השבועות נערך הכינוס המסורתי וסעודת המצווה של ארגון 'חברת תהלים העולמית' - המתקיים מזה שנים רבות במבנה קברו של דוד המלך ע"ה בהר ציון שבירושלים העתיקה
יהושע מלמד
י"ב סיון התשע"ז / 06.06.2017 16:22

ביום אסרו חג השבועות נערך הכינוס המסורתי וסעודת המצווה של ארגון ‘חברת תהלים העולמית’, המתקיים מזה שנים  במבנה קברו של נעים זמירות ישראל דוד המלך ע”ה – בהר ציון שבירושלים העתיקה, לרגל יומא דהילולא ביום שני דחג השבועות.

חברת התהלים העולמית נוסדה לפני 75 שנה בדיוק על ידי האדמו”ר הריי”צ מליובאוויטש, וייסודה היה נדבך חשוב בשורת צעדים שמימיים בהם  נקט בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, בימי השואה האיומה.

מרטיט לשוב ולקרוא את האיגרת שנכתבה אז בידי הרבי הריי”צ ברגש ובדמע: “בתפילותיהם, תהילות נעים זמירות ישראל, יגנו על בני ישראל ויפעלו בעד ניצחון היושר והצדק ולהקלת חבלי משיח”.

 לפני 27 שנים, הוחזרה העטרה ליושנה בהוראתו של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל, אשר הורה להנהלת ‘כולל חב”ד’ לחדש את פעילות חברת התהלים למען עם ישראל – ואז מתקיים באופן קבוע מניין של חברים קבועים, חסידים ואנשי מעשה מיקירי ירושלים, האומרים מדי יום ביומו את כל ספר התהלים במתינות, ומזכירים את שמות הנזקקים לישועה.

הכינוס השנתי נערך באולם הסמוך למתחם הציון, בהשתתפות הגה”ח רבי זאב דב סלונים – חבר בי”ד רבני חב”ד ורב מרכז ירושלים, המשפיע החסידי הרה”ח רבי טוביה זילברשטרום, הרה”ח רבי משה צבי היילפרין, הממשיך את מסורת אביו רב שכונת בית ישראל בירושלים – הגה”ח רבי שמואל אלעזר היילפרין זצ”ל, ונציג הנהלת כולל חב”ד ומנהל חברת התהלים הרה”ח רבי משה שמואל דייטש.

הדוברים כולם העלו על נס את הזכות הגדולה של החברים בחברת תהלים העולמית, יחד עם האחראי הרה”ח רבי אפרים פרוס, השוקדים בנאמנות מדי יום בקביעות ובכל מזג אוויר, לאמירת התהלים. תודה מיוחדת הובעה לשמואל מנדלסון על סיועו בארגון הכינוס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות