פעיל בכיר נגד ההתייצבות לדיחוי נעצר בחשד להסתה נגד ראש אכ”א

פעיל בולט בקבוצת החרדים הקיצוניים המתנגדים להתייצבות בלישכת הגיוס נעצר והובא לחקירה במשטרה • חשוד בהסתה לאלימות כנגד ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז • במהלך ההפגנה הופצו כרזות נאצה כנגד אלמוז בהם נאמר: "דע לך – סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו"
קובי פינדרוס
י' סיון התשע"ז / 04.06.2017 20:36

תושב ירושלים בן 40 נעצר היום (ראשון) והובא לחקירה במשטרה בחשד להסתה לאלימות כנגד ראש אגף כוח אדם בצה”ל האלוף מוטי אלמוז.

האיש חרדי קיצוני, מהפעילים הבולטים נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס לצורך מתן דיחוי, נעצר על רקע ההפגנה שנערכה לפני כשלושה שבועות מול ביתו של ראש אגף כוח אדם, המתגורר בכפר תבור.

במהלך ההפגנה הפיצו המפגינים כרזות נאצה נגד אלמוז,  בהן נכתב: “דע לך – סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו”.

בפשקוויל נאמר עוד: “מוטי אלמוז ראש אכ”א, המוכר נשמתו בעבור בצע כסף. עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות האושוויץ – צבא השמד”.

מהמשטרה נמסר, כי חקירה נפתחה בעקבות האירועים, ובחקירה מקצועית ואינטנסיבית ולאחר קבלת אישור הפרקליטות לחקירה בגין הסתה לאלימות, נעצר החשוד בירושלים.

לפי המשטרה, צפויים מעצרים נוספים.

במשטרה ציינו כי “המסוכנות הרבה והמיידית הנשקפת מפרסומי הסתה לאלימות כנגד משרתי ציבור בכלל והמשרתים בצבא ההגנה לישראל בפרט היא חמורה, פוגעת בהליכים דמוקרטיים ועשויה להחליש את ידיהם של העוסקים במלאכה.

“משטרת ישראל נוקטת ותמשיך לפעול ביד קשה כנגד אלו הבוחרים להפיץ דברי הסתה”.

ראש אכ”א עצמו אמר בתגובה לפשקווילים: “האמירות בכרזות חמורות ויש לגנותן”. הוא תקף את מובילי המחאה נגד הגיוס ואמר: “הפלג הירושלמי חושב שהוא מורם מעם ופטור מהחוק וצריך לנקוט מולו יד קשה. הם חושבים שבעקבות הקשקושים האלה נקבל החלטות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכתב גלוי
    05/06/2017 10:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מכתב גלוי לכבוד כל העמלקים ממנהיגי מדינת איזראל

    קח ילד ממאה שערים לצד וזה מה שתשמעו ממנו : אינני מאמין באלימות, אבל הגיע הזמן שנבין שאנחנו בנקודת הכרעה לגבי עתידה של קהילתנו. וממשיך הילד: חברים זה מאוחר מידי. הציבור כבר הבין את כל השקרים שלכם. תתבייש לך מדינת ישראל – רדיפת הדת. שכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו וכליון רוחני יותר גרוע מגשמי וכנודע שהציונים ימ”ש השמידו מכלל ישראל יותר מכל עם אחר “מהרסיך ומחריבך ” זו חציית גבול דתית וחברתית, שהחברה החרדית לא יכולה לקבל אותה. לשם כך צריך להפעיל את כל הכח להגדיל תורה ולהאדירה.

    עכשיו כך כל זמן שהם לא לוקחים כסף מהמדינה יש להם זכות דמוקרטית לחנך את ילדיהם ולגלות להם את האמת המרה הזאת. ותחשבו טוב זה חינוך שמקבלים שמה שנות דור ואם נכנס שמה ציוני הוא יקבל צעקות וחפצים מהנוער כי הם עדיין בעיצומה של החינוך שאתה הציוני זה בדיוק הדבר שצריך לפחד ממנו שמה תעבירו אותו מדתו ח”ו. וחייבים להפגין נגדך לקדש שם שמים ברבים.

    אז עצתי עליכם משטרינו החזקה – רק על ילדים קטנים, תרפו כי אף פעם לא תצליחו לשנות את המלל במאה שערים ובבית שמש .

    חוץ אם תקימו גטו ותשרפו את כל הגטו. ואם אין לכם החלטה זו שום דבר לא יעזור לכם. וכל התמונות יהיו לרעתכם כי שמה גם ילדים יכולים לתת לכם בעיטה במקום הנכון ואני כילד מאה שערים קיבלתי קורס איפה הכי כואב לשוטר ואיפה לשוטרת. בקיצור רק דבר אחד הרווחתם ביושר שעד עכשיו הילדים למדו תיאורתית ועכשיו נתעורר כולנו עכשיו כאשר חלילה יהיה מאוחר מידי. וכו’…….

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   05/06/2017 17:36

      אפילו ח”כ תמר זנדברג (מרצ) הגישה הצעה לדיון דחוף באלימות המשטרתית בשכונת מאה שערים בירושלים.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   05/06/2017 19:15

        חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת מרצ הגישה היום (ראשון) הצעה לדיון דחוף באלימות המשטרתית שבוצעה בסוף השבוע האחרון על ידי שוטרים נגד תושבי שכונת ‘מאה שערים’, במהלך פעילות ללכידת תוקפה חיילים חרדים.

        “במהלך סוף השבוע תועדה אלימות קשה שהופעלה על ידי המשטרה כנגד מפגינים בשכונת מאה שערים בירושלים”, כתבה זנדברג בהצעתה.

        לדבריה: “בתקופה האחרונה בולטת מגמה מטרידה של אלימות משטרתית, הפוגעת במגזרים רבים בהם מפגינים חרדים, פעילים ופעילות פוליטיים ועוד.

        “האלימות המשטרתית פוגעת לא אחת בזכות הבסיסית להפגין ואסור שהאלימות המשטרתית תתקבל כדבר שבשגרה, על אחת כמה וכמה כשברקע נתונים מטרידים על היקף סגירת התיקים במח”ש על אותם מקרי אלימות”.

        זנדברג כותבת לסיום כי “על הכנסת לדון באלימות המשטרתית בדחיפות בכדי לשמר את הערכים הדמוקרטים הבסיסיים של אזרחי מדינת ישראל”.