תרזה מיי: הייתה סובלנות רבה מדי כלפי הקיצונים, זה לא יכול להימשך

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מסרה בצהריים הצהרה מיוחדת, בתגובה לפיגוע המשולב בו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו עשרות • "עלינו להמשיך לחיות את חיינו כרגיל ולדבוק בערכים שלנו, אבל כשזה מגיע לטרור דברים צריכים להשתנות"
נתן פרל
י' סיון התשע"ז / 04.06.2017 13:05

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, התייחסה בצהריים (ראשון) למתקפת הטרור הלילה בלונדון, במהלכה נרצחו שבעה בני אדם.

מיי ציינה כי המחבלים שביצעו את הפיגוע נורו בתוך 8 דקות מהקריאה הראשונה למוקד המשטרה, וכי זהותם של המחבלים עדיין איננה ידועה.

“הכוחות הגיעו תוך 8 דקות מהקריאה ופעלו באומץ. אני רוצה לשבח את כוחות הביטחון וגם את האזרחים שפעלו בגבורה”, אמרה מיי. “זו מתקפת הטרור השלישית והיו עוד חמש ניסיונות”. לדבריה, “אין קשר בין שלושת אירועי הטרור  האחרונים”.

בהמשך דבריה ציינה כי אמנם אין קשר בין הפיגועים, אולם כן עומדת מאחוריהם אותה אידיאולוגיה משותפת המתנגדת לערכי המערב.

ראש הממשלה הוסיפה כי האינטרנט הוא סביבה המאפשרת את טיפוח והפצת האידיאולוגיה הזו, והדגישה כי על הממשל לפעול לצמצום המגמה.

לדבריה, “הטרור לא יובס רק בכוח. הגיע הזמן להגיד מספיק זה מספיק”, הדגישה. “עלינו להמשיך לחיות את חיינו כרגיל ולדבוק בערכים שלנו, אבל כשזה מגיע לטרור דברים צריכים להשתנות. הייתה סובלנות רבה מדי לקיצונים, זה לא יכול להימשך”.

ראש הממשלה אמרה עוד, כי “שתי מפלגות השהו את הקמפיין שלהן – אולם אסור לתת לטרור להשפיע על התהליך הדמוקרטי, ולכן המפלגות יחזרו לקמפיינים מחר והבחירות ייערכו כמתוכנן, ביום חמישי הקרוב”

ראש ממשלת בריטניה הדגישה כי למרות הפיגוע הקשה הבחירות הכלליות בבריטניה שתוכננו ליום חמישי הקרוב – תתקיימנה במועדן כמתוכנן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות