דיווח: ברשות המיסים כבר מכינים טיוטת אישום חמור נגד דרעי

בדיונים שהתקיימו בלשכת היועמ"ש התברר: בידי רשות המיסים יש די ראיות המצביעות על עבירות מס חמורות שביצע אריה דרעי בהיקף של מאות אלפי דולרים • האישום בגין עבירות מס לא יוגש בנפרד • חקירת דרעי התחייבה כדי לקבל גרסתו • נמשכת החקירה בחשד לעבירות מרמה וגניבה
חיים טוויל
י' סיון התשע"ז / 03.06.2017 22:49

רשות המיסים גיבשה עמדה, שכבר הועברה אל היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, לפיה התגלו ראיות מוצקות המאפשרות הגשת כתב אישום נגד שר הפנים והפריפריה אריה דרעי, בגין עבירות מס חמורות ועבירות על החוק לאיסור הלבנת הון. כך מדווח יואב יצחק באתר news1.

לפי הדיווח, עמדה זו הוצגה בדיונים שהתקיימו בלשכתו של היועץ המשפטי, ובהתבסס על-כך נתן מנדלבליט לרשות המיסים ‘אור ירוק’ להכנת טיוטת כתב אישום.

בדיווח נאמר עוד, כי גם יפה דרעי חשופה לסיכון של הגשת כתב אישום בגין עבירות מס והלבנת הון.

לפי יואב יצחק,  בידי המשטרה עדות מפלילה וחמורה נגד אריה דרעי ואחיו עו”ד שלמה דרעי. העדות ניתנה מחמת נסיבות משפחתיות מיוחדות שנוצרו, ומכאן חשיבותה. בשל תנאים מסוימים שהוצגו מצד נותני העדות, לרבות הימנעות ממפגש לצורך עימות, התעכבה חקירתו של דרעי באזהרה והצגת הראיות שנחשפו על-ידי אותו מקור.

News1 מדווח, כי ברשות המיסים כבר הכינו טיוטה ראשונית של כתב האישום, ובה פורטו עבירות המס וסכומי הכסף בגינם נעברו העבירות. המדובר באי-דיווח על הכנסות ובדיווחים כוזבים לרשויות המס, כולל בהצהרות הון שניתנו מטעמו של דרעי, במימון בניית הבית בישוב ספסופא בין היתר בכספים שחורים ועוד.

לפי הדיווח, טיוטת כתב האישום כוללת את חלקו של האח – עו”ד שלמה דרעי, בסיוע לאריה דרעי להסוות מקורות הכנסותיו האמיתיות.

מקור בכיר ברשות המיסים התבטא ואמר כי מדובר ב”תיק סגור” נגד דרעי, וכי כבר בשלב זה נמצאו ראיות למכביר המאפשרות הגשת כתב אישום. המדובר בראיות ברורות וחותכות שנמצאו עוד לפני חקירתו של דרעי ביום שני שעבר, ועוד בטרם נשמעה גירסתו לחשדות נגדו.

בחקירתו לא הצליח דרעי להפריך החשדות נגדו.

בדיונים בלשכת היועמ”ש הוסכם כי כתב אישום בגין עבירות מס לא יוגש בנפרד, אלא לאחר שיגובשו כל החשדות נגד דרעי בגין העבירות הכלכליות הנוספות בהן הוא חשוד:  מרמה והפרת אמונים, גנבה בידי מורשה, ורישום כוזב.

דרעי אמור להיחקר פעם נוספת השבוע.

דרעי נחקר ביום שני במשך 11 שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלוד. דרעי נשאל על כספים שקיבל לפי החשד, ועומת עם עדויות ומסמכים. כבר בתום החקירה העריכו במשטרה שתשתית הראיות נגד דרעי תוביל להמלצת המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליטט להגיש כתב אישום נגד השר.

ההערכה עתה היא, כי בנסיבות שנוצרו, יאלץ אריה דרעי לפרוש מתפקידו כשר תוך שבועות ספורים ולהתמקד בהגנתו ובהגנת רעייתו. שאם לא כן, ואם אכן תוגשנה נגדו עתירות לבג”ץ לסילוקו מתפקיד השר – דרעי לא יוכל לזכות להגנת היועמ”ש, נוכח זאת שבידי היועמ”ש כבר מצויה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום נגדו.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    04/06/2017 00:40
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. לכלא !!!

  2. מי שלא רצה את אריה דרעי בתור שר הפנים...
    04/06/2017 00:48
    מדינת הלכה עכשיו
  3. יקבל אותו בתור ראש הממשלה של מדינת הלכה בה אין משטרה ואין בית משפט אלא רק דעת גדולי תורה קובעת

  4. לא לערבב בין משאלת לב למציאות
    04/06/2017 01:02
    hgec
  5. לא לערבב בין משאלת לב למציאות

  6. סוף גנב לתליה.. עד מתי רשעים יעלוזו..
    04/06/2017 02:21
    מגיע לו
  7. סוף גנב לתליה.. עד מתי רשעים יעלוזו..

  8. ברשות המיסים
    04/06/2017 12:08
    דניאל קאהן
  9. טוב יעשה אריה מכלוף דרעי אם יתפטר מהכנסת ומהממשלה וילך לדרכו זה ממש חילול הקודש אדם מושחת וגנב בראש מיפלגת חרדית.הכותב הוא רחוק מאוד מהדת היהודית

  10. אריה דרעי מושחת
    04/06/2017 21:20
    יוחאי
  11. יש לסלק את אריה דרעי מכל עמדה צבורית. גנב וגונב את קופת המדינה

  12. השחיתות של אריה דרעי זועקת לשמים
    13/06/2017 06:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. אוי למדינת ישראל, לאיזה שפל הגיעה, ששר הפנים שלה עבריין מועד שהואשם בפלילים וישב בכלא, וממשיך להתל בכולם ולגנוב את קופת המדינה לאור היום ואין פוצה פה ומצפצף.
    אנא, הרחיקו את אריה דרעי המושחת מעלינו, הוא מרעיל את האוירה הציבורית, הוא מכער את הכנסת והממשלה, הוא מורד בתורת ישראל ובערכיה, הוא משחית את הנורמות האנושיות, הציבוריות, הדתיות, המוסריות וההגיוניות, האיש הזה אין לו חלק באלוקי ישראל, ולא בתורת ישראל ולא במדינת ישראל. מקומו בכלא כפושע מועד.