טייסים נשלחו לכלא: וידאו ממטס יום העצמאות חושף המחדל • צפו

הקברניטים נשלחו לכלא, צוותי המטוס קורקעו - לאחר ששני מטוסי 'שמשון' שפשפו כנפיים אחד בשני במהלך מטס יום העצמאות מול חופי תל אביב • השפשוף של הכנפיים היה יכול לגרום להתרסקות המטוסים החדשים
חיים טוויל
י"ד אייר התשע"ז / 09.05.2017 21:29

בחדשות 2 פורסם הערב (שלישי) תיעוד של תקרית הבטיחות החמורה שהתרחשה במטס יום העצמאות, כששני מטוסי ‘שמשון’ השתפשפו אחד בשני מול חופי תל אביב, כשאלפים צופים במטס.

שני המטוסים תועדו בידי שני צלמים חובבים, שצפו בהם מהחוף. בסרטון ניתן לראות בבירור את ההתקרבות המסוכנת של המטוסים, ואת חיכוך הכנפיים שלהם.

הוראות הבטיחות קובעות, כי המרחק בין המטוסים אמור להיות לפחות ארבעה מטרים. השפשוף של הכנפיים היה יכול לגרום להתרסקות המטוסים החדשים – שהגיעו רק השנה מארצות הברית.

בנס איש לא נפגע בתקרית.

על פי הדיווח בערוץ 2, שני הטייסים נשפטו ונשלחו לכמה ימים בכלא, ועשרת אנשי הצוות במבנה, לרבות במטוס הקרנף שהוביל, קורקעו לתקופות שונות.

בנוסף נקבעו בחיל האוויר נוהלי טיסה חדשים לטיסה במבנה, כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “בשבוע שעבר הסתיים התחקיר של מטס יום העצמאות. בהתאם ללקחי התחקיר נקבעו צעדים מיידיים הנוגעים לנוהלי הטיסה במבנה. צוותי המטוסים טופלו פיקודית וקורקעו לזמנים שונים. כמו כן, קברניטי המטוסים נשפטו לעונש מחבוש. חיל האוויר רואה בחומרה אירועים מסוג זה ומתחקר לעומק על מנת למנוע הישנותם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות