הטרגדיה ב’ירח הדבש’: “אמר ‘רע לי’ – ונפטר” • לא נקבעה סיבת המוות • פרטים חדשים

לאחר שתדלנות מול המשטרה הפדרלית בפלורידה: בוצעה נתיחה מקומית בלבד בגופת החרדי מישראל שנפטר בטיסת 'ירח דבש' יחד עם רעייתו ממדריד למיאמי • זק"א: "נמנע חילול כבוד המת בנתיחה מלאה של גופת המנוח" • בני המשפחה מעריכים כי הלווייתו תיערך עוד השבוע בישראל
נתן פרל
ז' אייר התשע"ז / 03.05.2017 19:18

אחר פעילות אינטנסיבית של נציגי היחידה הבינלאומית של זק”א ואנשי ‘חסד של אמת’  בפלורידה מול רשויות החוק במיאמי, הוסכם עם המשטרה הפדרלית על נתיחה מקומית בלבד של גופת ניסן חיוני ז”ל, חרדי מישראל, שנפטר במהלך טיסה ממדריד ל’ירח דבש’ במיאמי.

בכך נמנע חילול כבוד המת בנתיחה מלאה של גופת המנוח.

יצוין כי גם לאחר הבדיקה במכון לרפואה משפטית, אין החלטה חד משמעית לגבי סיבת הפטירה.

מנהל ‘חסד של אמת’ במיאמי, הרב מארק רוזנברג, שהה מאז נחיתת המטוס יחד עם האלמנה, והתנהל מול המשטרה הפדרלית ובית המשפט.

“לאחר מאמצים מרובים הצליח הרב רוזנברג להגיע להסכמה כי תבוצע נתיחה מקומית בלבד, על מנת לשלול אירוע פלילי ולאחר מכן הגופה שוחררה לקבורה”, סיפר מפקד היחידה הבינלאומית של זק”א, מתי גולדשטיין.

במקביל, ראש אגף המבצעים בזק”א, חיים ויינגרטן, פעל בישראל על מנת להשיג את המסמכים הרפואיים הנדרשים – מה שסייע לזירוז ההליך.

כפי שדווח בחרדים10, ניסן חיוני ז”ל, בן 32, היה עם אשתו הטרייה בטיסה אל ‘ירח הדבש’ שלהם, כחודשיים לאחר חתונתם. אלא שלפתע, לאחר הארוחה, הוא התמוטט לפתע ונפטר.

הטרגדיה התרחשה במטוס של חברת ‘איבריה איירליינס’ הספרדית, שנחתה אמש בשעה 13: 00 (שעון מקומי) בנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי.

הרב מרק רוזנברג, מנהל ‘חסד של אמת’ במיאמי, שקיבל מיד הודעה על הטרגדיה, התייצב בשדה התעופה כאשר הטיסה נחתה, והצליח להסדיר שגופת הנפטר שוחררה מיד אל מכון לרפואה משפטית מקומי.

“יחד עם הרב מרק רוזנברג, מנהל חסד של אמת בארצות הברית, עשינו הכל על מנת לזרז את ההליכים”, סיפר חיים וינגרטן. “בישראל הערנו מהשינה את רופאיו האישיים של המנוח, על מנת לקבל אישורים על מחלתו, כדי שעם הנחיתה במיאמי ניתן יהיה לשחרר את גופת המנוח”.

חיים ויינגרטן סיפר ל’ישראל היום’: “מתברר כי אחרי שאכל את הארוחה במטוס הוא חש ברע. הוא אמר לאשתו ‘רע לי’. קם מהמקום והלך לשבת בחלק האחורי של המטוס. מצבו התדרדר, אשתו הזעיקה את צוות הדיילים והם ניסו לבצע בו החייאה ללא הצלחה.

“אחרי שהוא נפטר הקפטן של הטיסה נתן לאלמנה הטרייה להשתמש במכשיר הטלפון שלו. היא עדכנה את האנשים במיאמי בבשורה הקשה והם עדכנו את המשפחה בישראל.

“המשפחה שלו בארץ פנו לזק”א ואנחנו נעזרנו ביחידה הבינלאומית של זק”א, שיצרו קשר עם הרב רוזנברג, מפקד ‘חסד של אמת’ במיאמי”.

בבדיקה, שערכו אנשי זק”א מול רופאו של חיוני, התברר כי הנפטר היה רגיש מאוד למאכל מסוים, אבל בבדיקת דם, שנערכה לו לאחר פטירתו לא ניתן היה לקבוע בבירור מה סיבת המוות.

ויינגרטן הוסיף: “הנציג שלנו פגש את האלמנה הטרייה במצב נפשי קשה מאוד. בעלה היה שרוע ללא רוח חיים בין המושבים במטוס. היא הייתה נסערת מאוד והצוות שלנו טיפל בה.

“לאחר הבדיקות שחררו את הגופה לקבורה, אבל אין החלטה חד משמעית לגבי סיבת הפטירה. הנפטר התגורר במושב בית נקופה, הסמוך לירושלים, עד חתונתו ואז עבר עם רעייתו להתגורר בירושלים. הוא יובא למנוחות בבית העלמין בבית נקופה”.

בני המשפחה מעריכים כי הלווייתו תיערך עוד השבוע בישראל.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור הוא חטף התקף אלרגיה?
    04/05/2017 08:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חוסר אחריות שלו לא לדווח לחברת התעופה או לבדוק את נוכחות האלרגן
    עצוב עדיין

  2. הכרתי אותו טוב מאוד
    04/05/2017 11:44
    מוישה
  3. הדבר האחרון שהוא היה רוצה שיכתבו עליו זה שהיה חרדי.

  4. פיקדנו יחד בגולני, מלח הארץ
    04/05/2017 12:39
    אדם כחציר ימיו...
  5. היה גבר חסון, מרשים וגבוה שלא רואים כל יום. שנון וחכם, מפקד בחסד. נוח בשלום ניסן יקר

  6. ניסן חיוני לא היה חרדי - מאיפה הבאת את השטות הזו??????????
    10/05/2017 14:36
    רחל
  7. ניסן חיוני לא היה חרדי – מאיפה הבאת את השטות הזו??????????