זרנוקי המים לא מזיזים את מפגיני ‘הפלג’ מהכביש: 20 עצורים • צפו
הפלג הירושלמי והעדה החרדית חזרו הערב (חמישי) באופן רשמי להפגנות מחאה ברחבי הארץ.
ההפגנות מתקיימות בירושלים החל מהשעה 18:00 – בשני מוקדים בעיר: הפלג הירושלמי מפגין ברחוב שרי ישראל פינת רחוב יפו (מתחם שערי העיר), בעוד אנשי העדה החרדית ייצאו להפגין בצומת הרחובות בר אילן – שמואל הנביא (צומת מרן).
רחוב שרי ישראל נחסם לתנועה למשך חצי שעה, תוך התנגשויות אלימות עם כוחות המשטרה. משם עברו מפגיני הפלג גם לצומת שמגר.
מפגיני העדה חוסמים את רחוב שמואל הנביא.
ממשטרה נמסר: “הפגנות חרדים המלוות בהפרות סדר מתקיימות במספר מוקדים:
• ברחוב שרי ישראל כמה עשרות חרדים חוסמים את הכביש לסרוגין.
• צומת שמואל הנביא נחסם לתנועה לסרוגין.
• בבית שמש כמה עשרות חרדים קיצונים מפגינים ברח’ נחל דולב וברח’ נהר הירדן. חלקם ניסו לחסום את הכביש. פוזרו על ידי כוח משטרה.
עד כה עצרה המשטרה 20 חשודים שהפרו את הסדר וחסמו צירי תנועה.
“המשטרה ערוכה בכלל מוקדי הפרות הסדר ופועלת בנחישות ובאפס סובלנות כנגד כל נסיון להפר את הסדר הציבורי, לסכן עוברי אורח ואת משתמשי הדרך ולשבש את שגרת חיי תושבי העיר.”
צפו: מג”בניקיות מפנות מפגינים בשמגר:
ההפגנות נערכות במחאה על מעצרם של שלושה עריקים מצה”ל, ביניהם אברהם דוב פטרוב, בנו של ‘האיש החזק’ בפלג שנעצר ביום שישי במהלך המחאה מול מרתון ירושלים ונגזרו עליו 20 יום בכלא צבאי, של ישראל מאיר טולדנו שנעצר במוצאי חג פורים בביתו באופקים, ומאז הוא נתון במעצר, והאברך צבי פרדימן מבית שמש שנעצר ביום ראשון על ידי המשטרה הצבאית, בגין עריקות.
כפי שדווח בחרדים 10, עיתון הפלס – ביטאון הפלג הירושלמי, ביקש הבוקר מציבור הנהגים והנוסעים הנעים בין אזור המרכז לירושלים, שלא לנסוע בכביש מספר 1 בו מתוכננות להתקיים היום אירועי מחאה.
הפלס ציין כי מתוך התחשבות בציבור הנהגים הוא פונה בבקשה לנסוע בכביש 443 – שם לא יתקיימו אירועי מחאה כלל.
-
מה עם ביטול תורה? גזל זמן הציבור?
בושה! בושה! בושה!
-
מי שיש חילול השם בידו אין לו כח בתשובה לתלות ולא ביוה”כ לכפר ולא ביסורין למרק אלא כולן תולין ומיתה ממרקת שנאמר (ישעיהו כב, יד) ונגלה באזני ה’ צבאות אם יכופר העון הזה לכם עד תמותון היכי דמי חילול השם אמר רב כגון אנא אי שקילנא בישרא מטבחא ולא יהיבנא דמי לאלתר אמר אביי לא שנו אלא באתרא דלא תבעי אבל באתרא דתבעי לית לן בה אמר רבינא ומתא מחסיא אתרא דתבעי הוא אביי כדשקיל בישרא מתרי שותפי יהיב זוזא להאי וזוזא להאי והדר מקרב להו גבי הדדי ועביד חושבנא רבי יוחנן אמר כגון אנא דמסגינא ארבע אמות בלא תורה ובלא תפילין יצחק דבי ר’ ינאי אמר כל שחביריו מתביישין מחמת שמועתו (היינו חילול השם) אמר רב נחמן בר יצחק כגון דקא אמרי אינשי שרא ליה מריה לפלניא אביי אמר כדתניא (דברים ו, ה) ואהבת את ה’ אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת”ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר (ישעיהו מט, ג) ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר אבל מי שקורא ושונה ומשמש ת”ח ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו ועליו הכתוב אומר (יחזקאל לו, כ) באמור להם עם ה’ אלה ומארצו יצאו
-
הלואי ויכולתי