עתירה לבג”ץ: שהמל”ג יכיר מיד בחסידי ובנות חב”ד וצאנז כחרדים

תלמידות ומוסדות חינוך של חב"ד עתרו לבג"ץ: דורשים שהמועצה הישראלית להשכלה גבוהה תשנה את הגדרת 'מיהו חרדי' ותלמידות בתי הספר של חב"ד וצאנז יכללו בהגדרה החדשה • אב לתלמידה: "הגיע הזמן שבג"ץ יכריח את המדינה להכיר בעובדה שחסידי וחסידות חב"ד הם ח-ר-ד-י-ם!"
יוני גרין
י"א אדר התשע"ז / 09.03.2017 20:50

חשיפת חרדים 10: האם צעירה שלמדה בבית ספר של חב”ד או של חסידות צאנז אינה נחשבת לחרדית? התשובה על כך, מסתבר, לפי גופי החינוך של מדינת ישראל, אינה חיובית.

כך, לפחות, בכל הקשור להחלטת המועצה הישראלית להשכלה גבוהה (המל”ג), המפלה בהתנהלות שערורייתית לרעה את בנות חב”ד ובנות צאנז, ביחס ללימודים במוסדות הלימוד האקדמיים הפועלים במגזר החרדי.

בשל כך הוגשה היום (חמישי) עתירה לבג”ץ נגד מדינת ישראל, המועצה הישראלית להשכלה גבוהה, שר החינוך, יו”ר הות”ת פרופ’ יפה זילברשץ, ומכללת בני ברק החרדית – מבח”ר בבני ברק.

העותרות הן שתי תלמידות, בית חנה חב”ד בירושלים, ובית חיה מושקא בקריות.

בהחלטה שניתנה היום בתיק על ידי השופט אורי שוהם מתבקשים הנתבעים להגיש את תגובתם המקדימה לעתירה עד ליום 20.4.2017.

כפי שנחשף בתחקיר של אתר חרדים10, תלמידות מוסדות החינוך של חב”ד וצאנז אינן זכאיות להשתתפות של המל”ג בשכר הלימוד, כמו גם שורות הקלות נוספות בלימודים אקדמאים במכללות החרדיות, זאת משום שמוסדות חסידויות אלה נמצאים תחת הפיקוח של הממ”ד במשרד החינוך – ואינם מוגדרים כחרדים.

הורה שבנותיו למדו בית ספר של חב”ד אומר לחרדים 10: “בוגרות חב”ד לא מתקבלות למכללות החרדיות כי לשיטת המל”ג הן ‘לא חרדיות כי הן בוגרות בתי ספר בפיקוח ממ”ד’.

“מכריחים אותן ללמוד בחברה מעורבת באוניברסיטאות.  הגיע הזמן שבית המשפט העליון יכריח את מוסדות המדינה להכיר בעובדה שחסידי וחסידות חב”ד הם ח-ר-ד-י-ם!”

מל"ג

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    את החבדניקים ניחא
    10/03/2017 16:34
    לא מבין
  1. אבל מה בדיוק הופך את חסידי צאנז לחרדים רגילים?
    אי אפשר לקבל את ההטבות של כל העולמות, או שתהיו בחינוך עצמאי ותסבלו כמו כולם, או שתהיו בחינוך ממ”ד חותקבלו את החובות שלהם, לקבל את ההנחות של המקומות הופך את זה לשערוריה.