הפנצ’ר של החוקרים אצל מילצ’ן: הסכומים נמוכים, ביבי לא ידע

תפנית בתיק 1000: העיתונאי אמנון אברמוביץ' דיווח בחדשות 2 כי המליארדר ארנון מילצ'ן ריכך דרמטית את עדותו מאז חודש נובמבר - הן לגבי סך הסכומים שהעביר למשפחת נתניהו והן לגבי מה שידע ראש הממשלה, ופגע בסיכוי לכתב אישום • משרד המשפטים: "השינוי בעדותו – פנצ'ר"
חיים טוויל
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 20:46

התפתחות בחקירת תיק 1000: איש העסקים, המליארדר ארנון מילצ’ן, שמסר בשבוע שעבר עדות בפני חוקרי המשטרה בביתו שבלוס אנג’לס, ריכך את גרסתו בפרשת המתנות – זאת לעומת הדברים שאמר לחוקרים בחודש נובמבר האחרון. כך דווח הערב (רביעי)  העיתונאי אמנון אברמוביץ בחדשות 2.

לפי הדיווח, במשרד המשפטים הגדירו את השוני בין הגרסאות כ”פנצ’ר”.

הנסיגה בעדותו של מילצ’ן באה לידי ביטוי בנוגע לסכומים שהעביר למשפחת נתניהו, וכן בנוגע למודעות של ראש הממשלה על הסכומים שהועברו.

לאחרונה פורסמו הערכות שלפיהן במשטרה נוטים לוותר על עדותו של המיליארדר האוסטרלי ג’יימס פאקר, ולהסתפק בחומרים הנוגעים למילצ’ן כדי לגבש כתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשת המתנות – בחשד כי נתניהו קיבל מהמיליארדר סיגרים ובקבוקי שמפניה.

אלא שכעת השינוי בגרסה מקשה מאוד על המשטרה והפרקליטות לגבש כתב אישום בתיק.

עם זאת, במשטרה לא רוצים לוותר על התיק, ובטוחים שהוא עומד בעינו.

לכן עדותו של פאקר הופכת לחיונית ביותר, והוחלט להמשיך  להתעקש על קבלת עדות ממנו – זאת, למרות הקושי לאתר את פאקר, שאינו נמצא בארץ, ואף שחלק מהגורמים המעורים בפרשה ומכירים את הדמויות טוענים כי מדובר בטיפוס “חידתי”, ויש אפילו שהגדירו אותו כ”תמהוני”.

בעקבות ההתפתחויות, במשטרה גם לא יודעים לומר איזה סוג עד יהיה ארנון מילצ’ן, אם בכלל.

לפי חדשות ערוץ 10, מילצ’ן אמר למקורביו: “לא הייתה לי תכנית-על משותפת עם פאקר איך מחלקים את המתנות למר נתניהו, פאקר פעל ישירות מול משפחת נתניהו. אני הכרתי לביבי את פאקר, הוא שותף שלי, אבל מעבר לזה הקשר ביניהם היה ישיר”.

מקורבים למילצ’ן אמרו עוד: “אין לו מוטיבציה להפליל את ביבי בכל מחיר, הוא לא מני נפתלי, אבל בהחלט אמר את האמת על כל אי הנעימות הכרוכה בכך”.

לדבריו לא נעשה לו חיקור דין אלא השלמת חקירה קצרה של שעתיים על דברים שדיבר עליהם כבר בעבר כדי לחזק עדות קודמת שלו ולפיה העניק לנתניהו ורעייתו סיגרים, משקאות ותכשיט.

דוברו של מילצ’ן מסר בתגובה: “לא ידוע על איזה שינוי ממשי בעדותו של מר מילצ’ן”.

בדיווח אתמול בחדשות 2, נאמר כי בעדות שמסר לחוקרי יאח”ה אמר מילצ’ן, בין השאר, כי בשלב מסוים הוא לא יכל יותר לשאת את הבקשות של בני הזוג נתניהו למתנות – ולכן העביר לידי העוזרת האישית שלו את הטיפול בבקשות.

העוזרת האישית שלו הדס היא זו שטיפלה וריכזה את הדרישות והייתה אחראית לביצוע הרכישות. מילצ’ן אישר בעדותו את כל הפרטים שמסרה העובדת בעדותה.

עוד נודע לחדשות 2, כי החוקרים אמרו למילצ’ן בעדותו שהוא לא ייפגע מהדברים שמסר להם. משמעות הדברים היא שהמשטרה כנראה עדיין מחפשת האם ניתנה תמורה כלשהי למילצ’ן עבור המתנות לנתניהו.

ביום שלישי אחר הצהרים פירסמו עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד הודעה בה התייחסו לפרסומים לפיהם ראש הממשלה הופתע במהלך החקירה שהתקיימה ביום שני במעונו הרשמי בירושלים.

“על רקע הפרסומים המוטעים היום לפיהם הופתע ראש הממשלה בחקירתו אמש, מובהר בזה כי ראש הממשלה לא הופתע מדבר כלשהו”, מסרו הפרקליטים.

הפרקליטים הוסיפו: “יתרה מזו, משטרת ישראל לא התיימרה להציג בפני ראש הממשלה הפתעה כלשהי”.

לדבריהם, “החקירה הייתה חקירה עניינית ראש הממשלה ענה לכל השאלות שנשאל ויצא מהחקירה רגוע לחלוטין. אנו חוזרים ואומרים – לא יהיה כלום כי לא היה כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות