מלחמה בפלג המשיחי: רב בכיר קורא להחרים את הישיבה בצפת
מחלוקת בפלג המשיחי בחב”ד: בעקבות פרסום כי ישיבת חב”ד בצפת, בראשותו של הרב יוסף יצחק וילשנסקי, ישיבת הדגל של הפלג המשיחי, הוכרה על ידי משרד החינוך כ’ישיבה מעודדת גיוס’ וזאת בהתאם לקריטריונים אותם קבע המשרד באשר לאחוזי הגיוס מאותה ישיבה – כאשר כרגע מדובר על 65 אחוזי גיוס – יוצא הגאון רבי גדליה אקסלרוד, לשעבר דיין בבית הדין הרבני בחיפה ואחד הרבנים הבכירים המזוהים עם הפלג המשיחי, בקריאה נגד הישיבה וקובע: “אסור לשלוח את התלמידים ללמוד בישיבה שיש לה הסכם עם הצבא”.
השבוע התפרסם לראשונה ב’מרכז העניינים’ מכתב מאת בנו של ראש ישיבת חב”ד בצפת, אליעזר וילשנסקי, שהופקד על הטיפול בנושא מטעם הישיבה, וכעת פורש מתפקידו.
על פי המכתב, ביה”ד רבני חב”ד העביר את סמכות הטיפול בבעיות הבחורים מול הצבא לידי סגן ראש עיריית קרית מלאכי חיים שטיינר, המתמודד בימים אלו על מקום ברשימת ‘הליכוד’ לכנסת הבאה, במשבצת מחוז דרום.
במכתב שנשלח מביה”ד רבני חב”ד למפקד ‘מיטב’ יוסי מצליח הסמיכו רבני חב”ד את חיים שטיינר לטפל בבעיות פרט. סגן ראש המועצה האיזורית עמק לוד, בנימין ליפשיץ, מונה במקביל לטפל בכל הקשור להכרה ב’דרך חיים’ המאפשר לתלמיד ישיבה/אברך כולל ללמוד עוד כשנתיים לאחר תאריך הגיוס בפועל.
במכתבו של וילשנסקי נחשף גם כי לראשונה נעשה שימוש בהסכם בין גוף חרדי לבין צה”ל במושג ‘עילויים’.
בעבר רצו מובילי ‘חוק הגיוס’ לאפשר ללמוד רק למי שהוגדר כ’עילוי’, אך הנושא ירד מהפרק בשל התנגדות חזיתית. עתה מסתבר כי המושג הושאל על ידי עורכי ההסכם עם חב”ד וכ-15 אחוז מתלמידי ישיבת חב”ד יוכלו להישאר במעמד של בני ישיבה שתורתם אומנותם.
ואיך יקבעו מי מבין כל ה’עילויים’ בישיבה יזכה להיכלל בהסכם ומי לא?
כך כותב בנו של ראש הישיבה במכתב: “נקבעו סדרי קדימויות וכללים לזכאות. (בחור ישיבה קודם לחתן, חתן קודם לאברך, התחייבות ללימודים/ שליחות וכו’) ולאחר המיון על פי הקריטריונים, תערך הגרלה בין המועמדים הנ”ל, ואשר יבחר השי”ת הוא יהיה זה שיומלץ על ידי ראשי
הישיבות.
“כמובן שכל התהליך יהיה בשקיפות מלאה כמתבקש כאשר כל ישיבה שהינה חלק מהסדר זה תוכל לשלוח נציג שיפקח על הנ”ל מטעמה. לצערנו הדבר עדיין לא נכנס לתוקף מצד הצבא ומיד עם אישור הסופי לביצוע יעודכנו ע”כ השיבות ויארך רישום ע”י הנציגים החדשים הנ”ל”.
המכתב והפרסום ב’מרכז העניינים’ עוררו סכסוך בתוך הפלג המשיחי.
המשיחיסטים, בניו יורק.Nati Shohat/Flash 90
במכתבו, תחת הכותרת ‘קריאה ומחאה’, מתייחס הרב אקסלרוד לפרסום ב’מרכז העניינים’ וכותב: ” כולם רואים דברים שצריך למחות עליהם ושותקים. לאחר מחשבה הגעתי למסקנה שאין לי ברירה, ואפילו אהיה יחיד במחאה זו, אין לי רשות לשתוק”.
הרב אקסלרוד מדגיש, כי מה שפורסם כי לפי ההסדר של הישיבה עם צה”ל גיל הגיוס הוא מגיל 24 או 26 – “שקר הוא. בחורים שחוזרים מ’קבוצה’ (-ההסדר של ישיבות חב”ד לפיו תלמידים יוצאים ללמוד שנה במרכז חב”ד בניו יורק) מיד נקראים לשרת בצבא, וכל זה על סמך החתימה שהנהלת הישיבה מעודדת בחורים לחתום, שעם יציאתם לקבוצה מאבדים הם מעמד בן ישיבה”.
הרב אקסלרוד מדגיש: “חתימה זו מזיקה לכלל ישיבות חב”ד בארה”ק שלא חתמו על שום הסכם, מכיוון שהצבא נוכח לדעת שבחורי חב”ד הם הפקר ואין להם דואג”.
הרב אקסלרוד קובע כי לאור כך כל “מי שיש לו בן הלומד בישיבה שיש לה הסכם עם הצבא כנ”ל – עליו להוציא את בנו מהישיבה ולהעבירו לישיבה שלא חתמה על הסכם עם הצבא”.
-
כל ישיבות חב”ד גם מהזרם המרכזי כגון קריית גת , כפר חב”ד, מגדל העמק וגם מהזרם המשיחיסטי כגון צפת, נצרת , אור יהודה ועוד חתמו על ההסכם עם צה”ל בהסכמת ובברכת בית דין רבני חב”ד.
הרב אקסלרוד תמיד מחפש כותרות וצומי ויוצא נגד כל דבר שהוא לא מעורב בו. -
יש סיבה שאני גולש באתרכם הנכבד ולא באתרים אחרים
אל תהיו ככל האתרים האחרים
הלסדום היינו ? לעמורה דמינו ? וד׳ל
ועכשיו לגופו של עניין א. אקסלרוד לא כותב ספציפית על הישיבה בצפת אלא על כל הישיבות שיש להם הסכם כך שהכותרת שלכם טועה ומטעה ב. עדיין לא הבנתי עד היום מה רע בהסכם הזה הרי כל בחור שנוסע לקבוצה מאבד את מעמדו בלאו הכי? -
ואם ההחלטה נפלה בבית דין רבני חב”ד יש לכבד אותה,גם אם לא מסכימים איתה
-
נראה שהרב הגאון החסיד הרב אקסלרוד שיחי’ לא כל כך בקי בכל עניני הצבא שהרי בכל מקרה שבחור יוצא לקבוצה לשנה שלימה הוא מאבד אוטומטית את מעמד בן הישיבה שלו ומקבל זימון מהצבא צו גיוס או שהוא כבר מוגדר משתמט כל אחד ודרגתו ואיך שהוא חוזר לארץ יש לו בעיות עם הצבא ובדידי הוה עובדא,ההסכם הזה נועד שלבחור אחרי קבוצה שחוזר לארץ לא יהיה בעיות ויוכל לשהות בארץ ולטוס לחו”ל לשליחות או לרבי שליט”א מה”מ חופשי בלי שום צו עיכוב יציאה מהארץ ואפילו יוכל להיות בכולל שנתיים בהסכם הצבא והמדינה!זה ההסכם הכי טוב שהיה ניתן לעשות בהתאם למצב הקיים ומי שחתום על ההסכם מצבו אחרי קבוצה הרבה יותר עדיפה מבחור שלא חתם וזה סתם הוצאת דיבה לכתוב שאחרי קבוצה מצבו יותר רע אבל הדברים בטח נאמרו מחוסר ידיעה על הפרטים ומשמועות שנשמעו מהרחוב.
-
יש חילוקי דעות ואין שום בעיה בזה. אך לומר ‘מחלוקות’?!!!? ממש לא!!!
-
כי גם הישיבה בקריית גת של הרב הבלין עשתה זאת. מה הקשר למשיחיסיטים
ממש לשון הרע