הדלפות מסעירות: ה-CIA הופך את הסמארטפון שלך למיקרופון ומקשיב

אתר ויקיליקס פרסם יותר מ-8,000 מסמכים שדלפו מארגון המודיעין המרכזי של ארה"ב - מהם עולה: ארה"ב יכולה למבצע האזנות באמצעות הסמארטפונים והטלוויזיות שלכם
נתן פרל
ט' אדר התשע"ז / 07.03.2017 19:23

אתר ההדלפות ‘ויקיליקס’ שוב מטלטל את העולם, לאחר שהיום (שלישי) פרסם  יותר מ-8,000 מסמכים הנוגעים לפעילות ה-CIA – סוכנות הביון המרכזית של ארה”ב.

לדברי מייסד ויקיליקס, ג’וליאן אסאנג’, מדובר במצבור המסמכים הגדול והמקיף ביותר של סוכנויות המודיעין האמריקניות שפורסם עד היום. המסמכים הוצאו בדרך לא ידועה ממטה הארגון בלנגלי שבווירג’יניה.

לדבריו, המסמכים חושפים את שלל התוכנות שיכולות לאפשר למודיעין האמריקני שליטה חסרת תקדים במחשבים ברחבי העולם.

לפי ויקיליקס, ה-CIA יכול לשלוט מרחוק בסמרטפונים של ‘אפל’ וב’אנדרואיד’ של גוגל. הוא יכול לשלוט גם במערכת ההפעלה Windows של מייקרוסופט וב-Samsung TV ולהפוך אותם למיקרופונים חשאיים – ולבצע באמצעותם ציתות.

לפי האתר, ה-CIA שיתף פעולה עם סוכנות המודיעין הבריטית MI5 כדי להפוך את הטלוויזיות החכמות של סמסונג למכשיר ציתות במסגרת תוכנית ציתות חובקת עולם. תוכנת הריגול פורצת לטלוויזיה וגורמת לה להמשיך לפעול אף שהיא נראית כבויה.

עוד נטען בפרסום, כי הקונסוליה האמריקנית בפרנקפורט היא למעשה בסיס האקרים חשאי – ובמקום מתבצעות משימות איסוף מידע ומתקפות סייבר.

באתר הוסיפו וטענו כי המידע על יכולות ה-CIA התרוצץ לאחרונה בין האקרים ממשלתיים וגופים חיצוניים  – ואחד מהם הוא שהעביר חלקים מהמידע לויקיליקס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות