‘רק לפלסטינים שרצחו’: המדינה נגד הריסת הבתים של ההורים החרדים

המדינה הגישה לבג"ץ תשובה משלימה בעתירה של משפחת הנער שנרצח, מוחמד אבו ח'דיר - להרוס את בתיהם של הרוצחים, כפי שנעשה למחבלים פלסטינים שפוגעים ביהודים • "ההבחנה בין קבוצות הייחוס השונות, היא הבחנה מותרת וסבירה"
חיים טוויל
ד' אדר התשע"ז / 02.03.2017 19:51

המדינה הגישה לבג”ץ הודעה משלימה, במסגרת העתירה שבה מבקשים העותרים להרוס את בתיהם של רוצחי הנער מוחמד אבו ח’דיר.

ההורים של רוצחי הנער הערבי מתגוררים בשכונות חרדיות.

בהודעה שהוגשה על דעת ראש הממשלה, שר הביטחון, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, נאמר כי שר הביטחון הגביל עצמו לעשיית שימוש בסמכות להורות על אטימתו או הריסתו של מבנה, רק כאשר נסיבות הזמן והמקום הן קיצוניות ומחייבות זאת.

“השיקול של הרתעת מפגעים פוטנציאליים אינו יכול לעמוד לבדו. על כן גם אם בוצע פיגוע קשה על ידי יחידים מתוך קבוצת ייחוס שבה היקפי הטרור הם מצומצמים, וכאשר אין תמיכה ועידוד להמשך ביצוע פעילות טרור המגיעים מתוך אותה קבוצה, אין מקום לנקוט בצעד של הריסת מבנים”, נאמר בתגובה.

עוד נאמר בהודעת המדינה, שהוגשה באמצעות עו”ד אבינעם סגל-אלעד ממחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, כי שר הביטחון סבור שקיימת הרתעה מספקת במסגרת הצעדים הננקטים כיום, ואין מקום להפעיל את הסמכות בקבוצות ייחוס שונות נוספות, מעבר לפלסטינים תושבי איו”ש ותושבי מזרח ירושלים.

“ההבחנה בין קבוצות הייחוס השונות”, מוסיפה המדינה, “היא הבחנה מותרת וסבירה”.

“במידה שבעתיד תהא עלייה חדה ופתאומית של מעשי טרור חמורים, ופעולות טרור אלה יבוצעו על ידי מחבלים מקבוצת ייחוס נוספת, באופן שיוביל למסקנה כי נשחקה ההרתעה שעודה קיימת בימינו ביחס לקבוצת ייחוס זו, אזי יהיה מקום לבחון את הסוגיה מחדש, ושר הביטחון אינו שולל את אפשרות הפעלת הסמכות כלפי מפגעים מאותה קבוצת ייחוס, בהינתן נסיבות המצדיקות זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות