מקורב לרפורמים: צחי הנגבי מונה לאחראי על מו”מ ‘מתווה הכותל’

אחרי שמינה אותו לשר לענייני שיתוף פעולה אזורי ולמ"מ שר התקשורת, הודיע בנימין נתניהו לראשי הארגונים והזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים על התפקיד החדש של צחי הנגבי: אחראי מטעמו על ריכוז המשא ומתן המחודש על 'מתווה הכותל' • לשר יש קשר רציף עם התנועה הרפורמית
אריה ריבקינד
ב' אדר התשע"ז / 28.02.2017 14:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (שלישי) את השר לשיתוף פעולה אזורי וממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי לאחראי מטעמו על ריכוז המשא ומתן המחודש על ‘מתווה הכותל’ בשם ממשלת ישראל.

לפי דיווח ב-NRG, נתניהו בישר על ההחלטה לראשי הארגונים והזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים בוועדת התיאום בין ממשלת ישראל להסתדרות הציונית ולסוכנות היהודית – אליה הוזמנו גם שרי הממשלה.

בישיבה השתתף הנגבי, יחד עם שר איכות הסביבה זאב אלקין.  שר התפוצות נפתלי בנט לא טרח להגיע לישיבה, למרות סמכותו בנושא.

לפני למעלה משנה החליטה הממשלה להעביר את ‘מתווה הכותל’, לפיו הוקמה רחבת תפילה בסמוך לקשת רובינזון.

מי שהיה אחראי על המו”מ במשך מספר שנים הוא אביחי מנדלבליט, ששימש אז כמזכיר הממשלה.

לשר צחי הנגבי יש קשר רציף עם התנועה הרפורמית. כך, למשל בחודש מאי 2016 השתתף בוועידה ה-22 של התנועה הרפורמית, יחד עם חברי כנסת מהשמאל, ביניהם ציפי לבני וזהבה גלאון.

לפני חודש שיגרו ראשי הסיעות החרדיות בכנסת – יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי – מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם דורשים ממנו לבטל בתוך שבוע את ‘מתווה הכותל’ שאושר בממשלה.

הנציגים כותבים כי מדובר בדרישה חד משמעית, וכי ההחלטה שאושרה בממשלה לפני שנה “הינה בניגוד להחלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל מקדמת דנא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות