“הרבצתי למחבל עם קרש בראש” • צפו בתיעוד דרמטי: מסע הירי בפ”ת

אזרחים ששהו באזור השוק בפתח תקווה הבחינו בבהלה, לאחר שמחבל החל לדקור עוברי אורח - ופתחו במרדף: "שמעתי יריות ואנשים צעקו 'מחבל', 'מחבל' • המחבל ירה על אוטובוס של 'אפיקים' - ובנס היה מעצור בנשק • צפו: מצלמת רכב תיעדה אזרחים נמלטים כשהמחבל פותח בירי
חיים טוויל
י"ג שבט התשע"ז / 09.02.2017 20:22

5 בני אדם פונו הערב (חמישי) לבית החולים בלינסון בעקבות פיגוע ירי ודקירות סמוך לשוק בפתח תקווה.

מי שניהלו את המצוד אחר המחבל, ערבי מכפר ליד שכם  בן 18, ואף לכדו אותו, היו עובדי החנויות באזור שהבחינו בו נמלט מזירת הפיגוע.

“הייתי עבודה, הבנתי שמשהו לא שגרתי קורה כשאנשים התחילו לרוץ”, סיפר אבי ועקנין, אחד מעדי הראייה שביצעו את המרדף אחר המחבל לחדשות 2. “שמתי כובע זיהוי ויצאתי לרדוף אחריו עם הנשק שלוף, כמה שניות לאחר מכן הוא הסתובב לעברי וירה לכיווננו”, הוסיף.

גם יוסי וסטיקר, העובד בחנות סמוכה, ראה את המחבל רץ והצטרף למרדף. “ראיתי בחור צעיר ובהתחלה לא הבנתי שהוא המחבל, אבל אז ראינו שהיה לו נשק שהוא הצמיד לבטן.

“התחלנו לרוץ אחריו ולכדנו אותו ברחוב הסמוך”, הוסיף וסטיקר. “הוא נכנס אל תוך חנות ושם לא היה לו לאן לברוח, אז הפלנו אותו על הרצפה ולאחר שהוא נפל גם הנשק שלו נפל, מישהו הרחיק ממנו את הנשק. הוא צעק דברים בערבית, נתתי לו מכות עם קרש בראש”.

גם אבי אסף, שנפצע בפיגוע, תיאר כיצד רדף אחרי המחבל ונטרל אותו על אף שנדקר בעצמו.

“שמעתי יריות ואנשים צעקו ‘מחבל’, ‘מחבל’. המחבל רץ ורדפתי אחריו שניים-שלושה רחובות עם עוד ארבעה אנשים”, סיפר אסף המאושפז כעת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

המחבל נכנס לחנות כלי תפירה ואבי נכנס אחריו. ”הוא לקח שני מברגים וניסה לדקור אותי, אני לקחתי כיסא כדי לעצור אותו. איכשהו הוא הצליח לדקור אותי באוזן ובצוואר. הבנתי ישר שמדובר במחבל אחרי ששמעתי יריות וראיתי על המחבל את הנשק. עכשיו אני מרגיש בסדר, תודה לאל”.

צילום: דוברות ביה״ח בילינסון

מסע הירי של המחבל החל בכניסה לשוק העירוני ברחוב הברון הירש בפתח תקווה.

המחבל ירה לעבר אנשים שהיו בתחנה ובשוק ואז רץ משם לרחובות סמוכים תוך כדי ירי לכל עבר. הוא הגיע לחנות תפירה כשאזרחים רבים רודפים אחריו במטרה לנטרלו.

הרובה שבו ירה המחבל היה רובה מאולתר ובמהלך הירי על קו אוטובוס של חברת ‘אפיקים’ היה מעצור בנשק, מה שמנע נפגעים נוספים.

בחנות התפירה החל המחבל לתקוף באמצעות מברגים, עד שאזרחים זרקו לעברו מכונות תפירה וכיסא.

בפיגוע נפצעו 5 בני אדם באורח קל עד בינוני: גבר ואישה כבני 50 ואישה כבת 30 שסובלים מפצעי ירי בגפיים התחתונות, וגבר כבן 40 שנדקר בפלג גופו העליון. גבר נוסף כבן 30 פונה לאחר שנחבל בראשו במהלך האירוע. לבתי החולים הגיעו גם שלושה נפגעי חרדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות