טרנד באוקראינה: שודדים חופרים קברים של יהודים למצוא שיני זהב

שודדים באוקראינה מחללים קברי קדושים שנרצחו בשואה כדי למצא שיני זהב, תכשיטים ואפילו גולגלות שערכן רב • נשיא הפורום היהודי: "אנו עושים מאמצים לממן עבודות בטון ותחזוקה על מנת למנוע ביזה, אבל השודדים ממשיכים במלאכתם. אין לנו די כוחות"
קובי פינדרוס
י"ב שבט התשע"ז / 08.02.2017 17:00

טרנד חדש ומזעזע פורח באוקראינה: שודדים מחללים קברי יהודים כדי להגיע לתכולתם.

מה הם מחפשים? למרבה הזוועה מסתבר, כי השודדים חושקים בשיני זהב שאולי נותרו מגופות הקדושים שנרצחו בשואה ואולי גם תכשיטים ואפילו גולגלות ששוות סכום רב.

לפי הידיעה, שפורסמה על ידי העיתונאי צביקה קליין מ-nrg, במהלך השנים האחרונות התגלו עשרות מקרים מן הסוג הזה בערים במחוז ז’יטומיר במערב המדינה, אך מרבית השודדים לא נתפסו מעולם.

נשיא הפורום האירופאי של יהודים דוברי רוסית, מיכאיל יהודנין, אומר כי באוקראינה ישנם קברי אחים רבים בהם נטמנו אלפי יהודים שהוצאו להורג בתקופת השואה.

“אנו עושים מאמצים לממן עבודות בטון ותחזוקה על מנת למנוע ביזה ולהציב אנדרטאות כדי שאנשים יבינו את משמעות המקום, אך לצערי אין לנו די כוחות”, אמר נשיא הפורום.

 לדבריו, השודדים לא חדלים חרף נסיונות השימור: “שבעים שנים לאחר המוות הנורא, הם שוב הושפלו וקבריהם נשדדו. זה כל כך לא אנושי”.

יהודנין ביחד עם ד”ר דימטרי שיגליק, איש עסקים יליד אוקראינה המתגורר בארצות הברית, פנה בבקשה לקהילות היהודיות במדינה להצטרף למאבק: “אנו קוראים ליהודים לקחת פעיל יותר בהגנה על הקברים. הפושעים חייבים להיענש בחומרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות