מפקד ההתנתקות: “אם לחמאס היה שכל, הוא היה מחכה 20-30 שנה”

אלוף במיל', גרשון הכהן, מי שפיקד על ביצוע תכנית ההתנתקות ברצועת עזה - על פינוי עמונה: "השמאל מוליך שולל, אם נצא מיו"ש, נקבל יריות על כביש שש ומרגמות על נמל התעופה בן גוריון"
חיים טוויל
ה' שבט התשע"ז / 01.02.2017 16:30

אלוף במיל’, גרשון הכהן, מי שפיקד על ביצוע תכנית ההתנתקות ברצועת עזה, מתח היום (רביעי) ביקורת על פינוי היישוב עמונה – ותקף את פעילות ארגוני שמאל.

בריאיון שהעניק לאמנון סופר ומנדי ריזל ברדיו 101.5FM אמר: “אין מקום לגירוש יהודים נוסף. כל מי שחושב לעשות את זה, כמו מפקדים למען ביטחון ישראל – שלא מבינים כלום מהחיים שלהם במה שקורה במרחב הזה, כי לא תהיה יכולת למדינת ישראל להגן על עצמה מגבולות הקו הירוק, גם לא לצה”ל הגדול והחזק.

“התושבים ביהודה ושומרון הם אלה שמגנים על תל אביב. יש פה עניין של אינטרס לאומי מהמעלה העליונה, כי אין קיום למדינת ישראל בשפלת החוף בלבד”.

 הכהן הוסיף: “אם נצא – אז נקבל יריות על כביש שש ומרגמות על נמל התעופה בן גוריון, וצה”ל לא יוכל מדי יום לעשות מבצעים גדולים”.

 בהתייחסו לסוגיית ההשלכות של פינוי יישובים אמר: “בינתיים השתנו דברים, תודה לאל בינתיים גם חמאס יורה מעזה באופן שעם ישראל מבין יותר את האיומים. תודה לאל – מכיוון שאם לחמאס היה שכל, הוא היה מחכה 20, 30 שנה. זה מרדים אותנו. עם ישראל צריך להבין שהשמאל מוליך אותו שולל והוא חסר אחריות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא פינוי ישובים מיהודה ושומרון יוביל למרגמות על נתב
    04/02/2017 18:27
    נוית
  1. הרבה כבוד לאלוף גרשון הכהן, אבל הוא מבלבל בין שני דברים.
    לא פינוי ישובים מיהודה ושומרון יוביל למרגמות על נתב”ג אלא פינוי הצבא.
    הישובים אינם תורמים לבטחון המדינה ולמעשה מהווים נטל גם על הצבא.
    לדוגמה, אחרי ההתנתקות מעזה, חלה דווקא ירידה בכמות ההרוגים האזרחיים, למרות עליה בירי המרגמות.
    רוב ההרוגים האזרחיים מטרור לפני ההתנתקות היו תושבי ההתנחלויות, וכך גם עם רוב ההרוגים האזרחיים מטרור בגל הטרור האחרון ביהודה ושומרון.
    בזה שהמתנחלים נפגעים מטרור הם אינם מגינים על מרכז הארץ. להיפך, במקום שהצבא יהיה קו החזית, הם קו החזית והצבא צריך להגן עליהם.
    http://bit.ly/2dsuZjv

    • דורון   07/02/2017 20:54

      שטח שיפונה יתמלא מיד במרצחים, כך שאלה שגרים שם מונעים בעצם נוכחותם את הפגיעה בתוככי המדינה.
      פינויים יעביר פשוט את פרברי המדינה פנימה וחוזר חלילה.