עוקץ חלקות קבורה: רימו משפחות ומכרו קברים ‘מכובדים’ תמורת כסף

שישה תושבי הצפון חשודים שהונו יותר מ-70 משפחות של נפטרים, כשאמרו להם כי מקומות הקבורה של יקיריהם אינם ראויים, וכי ישנם מקומות נוחים יותר - תמורתם גבו כ-15 אלף שקלים לחלקה • בין היתר חשודים גורמים ממשרד הדתות ומחברה קדישא
חיים טוויל
ד' שבט התשע"ז / 31.01.2017 01:04

המשטרה עצרה חשודים בהונאת משפחות נפטרים שביקשו לקבור את יקיריהם באזור חיפה והקריות: שישה אזרחים, בגילאי 30-65, תושבי חיפה קרית מוצקין והצפון, חשודים כי הציגו לעשרות משפחות של נפטרים מצג שווא, לפיו מקומות הקבורה שלהם זכאים יקיריהם אינם ראויים או מכבדים את זכרם –  וכי באפשרותם לסדר עבורם מקומות קבורה מרווחים יותר בבתי עלמין מחוץ לעיר.

זאת, כמובן, תמורת סכומי כסף בשווי מוערך של כ-15 אלף שקלים לחלקה.

מחקירת עוקץ ‘חלקות קבורה’, שהתנהלה במהלך עשרת החודשים האחרונים ביחידת ההונאות של מחוז החוף ויחידת החקירות של מס ההכנסה חיפה, עלה כי החשודים נהגו בדרך זו במשך שנים לשלשל לכיסיהם כספים במרמה.

כמו כן חוקרת המשטרה חשד לפיו נהגו החשודים להעניק שוחד לעובד ממשרד הדתות כדי שזה יזייף את היתרי הקבורה שניתנו להם כחוק ממשרד הדתות – ויעניק היתרים לקבורה בעיר אחרת בהתאם לצרכיהם, ללא תשלום.

לפי החשד, חברו יחד מאכער בחברה לשירותי קבורה עם גורם במשרד הדתות והחברה קדישא, ויחד אלה רימו עשרות רבות של משפחות אבלות.

כך, הם גרמו להם להוציא עשרות אלפי שקלים על חלקת קבר, שהיו יכולים לקבל בחינם מהמדינה.

בידי המשטרה עד כה 70 משפחות נפטרים, וההערכה היא כי מדובר בכמות גדולה יותר.

מעצרם של ארבעה מהחשודים הוארך היום בבית המשפט עד יום חמישי. החקירה נמשכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות