ישראל עתיה על השכן שרצח: “סולח לו. לא שלט בעצמו. נחמן היה פייטר, חתר למגע”

ישראל, אביהם של נחמן עתיה ז"ל בן ה-11, ונתן בן ה-10 שנפצע במסע הטבח - סיפר על הפרטים המתבהרים: "ניראה לי שזה היה משהו נפשי עצור בו שהתבשל במשך שבועות או חודשים"
חיים טוויל
ג' שבט התשע"ז / 30.01.2017 16:21

נחמן עתיה ז”ל בן ה-11 נקבר אמש (ראשון) לאחר שנרצח במושבה מגדל.

אחיו נתן בן ה-10 הצליח לברוח, כאשר העמיד פני מת, וכעת הוא מחלים בביתו.

אביהם של השניים, ישראל עתיה, שוחח הבוקר בגל”צ וספד לבנו: “נחמן היה צריך לעלות לשמיים בגיל 11. אני לא מחפש אשמים זאת גזירה משמיים שבאה לעורר אותי כאב המשפחה ואת עם ישראל. כולנו צריכים רק להתחזק”.

עתיה תיאר את האירוע כפי שחווה אותו בנו – נתן: “הוא אמר שהרוצח קודם כל הרג את האישה, כי היא היחידה שהייתה יכולה להתנגד לו ולאחר מכן הוא עבר לבנים שלי. נחמן ז”ל היה פייטר, הוא חתר למגע, ממש קם אליו כדי להילחם כנגדו, אז הוא טיפל בו ראשון. אחרי זה את הבן השני נתן, הוא חתך אותו בראש כמה פעמים. הוא העמיד את עצמו פני מת וזה מה שהציל אותו”.

ישראל סיפר כי לא הכיר את משפחת כרסנטי-סלע תקופה ארוכה. הוא הוסיף כי להבנתו: “היה פה איבוד שליטה ממש כמו טירוף, אדם נכנס לאמוק. לא נראה לי שהייתה מריבה או התלהטות רוחות שכתוצאה מזה הוא יצא מכליו ניראה לי שזה היה משהו נפשי שהתבשל בו במשך שבועות או חודשים”.

בשיחה עם רפי רשף בערוץ 10, אמר האב הערב: “אני יודע שהוא לא היה בשליטה, הוא אהב את הילדים שלי והיה מיודד איתם בבית הכנסת, אין לי שום דבר עליו. לא חושב שהיתה לו שליטה בדבר. אני סולח כי אני מבין שמדובר בהתקף של חוסר שפיות”.

עתיה סיפר כי אם הנרצחת ניסתה ליצור עימו קשר: “אני מקבל את זה כגזירה ועכשיו אמשיך הלאה. אני גם רוצה להעביר את הדברים האלה למשפחה, שלא יאכלו את עצמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות