גזר הדין: מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח של שלום יוחאי שרקי הי”ד

בית המשפט גזר מאסר עולם ועוד 20 שנה על המחבל חאלד קוטינה שרצח את שלום שרקי הי"ד ופצע את שירה קליין בפיגוע דריסה בירושלים ביום השואה לפני שנה וחצי
חיים טוויל
ג' שבט התשע"ז / 30.01.2017 14:00

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) מאסר עולם ועוד 20 שנה על המחבל חאלד קוטינה’ שרצח את שלום יוחאי שרקי  הי”ד ופצע באורח קשה את שירה קליין בפיגוע דריסה בירושלים.

המחבל הורשע ברצח ובניסיון רצח.

העונשים יצטברו זה לזה. בנוסף חויב קוטינה לשלם  פיצויים בסכומים שלהלן:

להורי המנוח -258,000 שקלים; ולנפגעת שירה קליין –  258,000 שקלים, שהם הסכומים המֵרביים שניתן לפסוק לפי חוק העונשין כפיצוי עונשי.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי פעל ממניע לאומני במטרה לנקום על חייהם הקשים, לטענתו, של התושבים במחנה הפליטים שועפאט.

בערב יום השואה לפני שנה וחצי נסע קוטינה ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב, עת הגיע לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום, וכשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני הצעירים היהודים שעמדו בתחנת האוטובוס.

מיד לאחר מכן נסע המחבל לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור.

כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג”ב שהגיעו לזירה עצרו אותו.

חקירת הפיגוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ”ר ירושלים בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי.

במהלך הדיונים בבית המשפט טען המחבל כי הוא לא זוכר דבר מהאירוע: “לקחתי את הוריי לביתם אולם אינני זוכר מאז דבר. הייתי עייף ולחוץ”, אמר.

בהמשך הסביר כי את הודאתו נתן תחת מכות: “מרגע שהגעתי לחקירה במגרש הרוסים הרביצו לי. לא יכולתי להבחין בין לילה לבוקר. אמרתי לחוקר שרציתי לעשות פיגוע אבל שיקרתי כדי שיעזבו אותי. זכרתי רק שהייתה תאונת דרכים. ברגע שלקחו אותי למגרש הרוסים אמרו לי שרצחתי יהודי. אני לא זוכר את המצב שבו הייתי בתאונה. אני זוכר שהגעתי לצומת הגבעה הצרפתית ומפה אני לא זוכר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות