החברה הקניטה: ‘ציוני יהודי’ – והיורה יצא למסע הרצח ברחובות חיפה

המחבל, תושב שכונת חליסה בחיפה, רצח את גיא כפרי הי"ד ופצע קשה את הדיין הרב יחיאל אילוז • בחקירתו בשב"כ התברר: ביצע את הירי על רקע לאומני ושנאת יהודים • זרז לביצוע הפיגוע הייתה העובדה שכונה על-ידי חברתו "אוהב יהודים" • האישום מגולל את השתלשלות האירועים
חיים טוויל
ג' שבט התשע"ז / 30.01.2017 09:56

הותרו לפרסום פרטי חקירת פיגוע הירי שארע בחיפה לפני כחודש במהלכו ביצע מחמד שינאוי, תושב שכונת חליסה בחיפה, שלושה אירועי ירי בהם נרצח גיא כפרי הי”ד ונפצע דיין בית הדין הרבני לגיור – הגאון רבי יחיאל אילוז.

לאחר מעצרו, הועבר מחמד שינאוי לחקירת שב”כ בשיתוף משטרת ישראל.

בחקירתו של מחמד שינאוי, עלה כי ביצע את הירי באופן מכוון ממניע לאומני ושנאת יהודי, באמצעות רובה “קרלו” שהיה ברשותו.

השתלשלות הפיגוע:

מחמד הגיע לעיר התחתית בחיפה, שם זיהה חרדי, עקב אחריו, ובהמשך ירה בו ופצע אותו באורח קשה.

במהלך החקירה התברר כי בעת מנוסתו מהזירה, ביצע מחמד ירי נוסף לעבר אישה יהודייה שזיהה בסמוך, בלא שזו נפגעה. בהמשך מנוסתו לעבר שכונת מגוריו חליסה, זיהה מחמד יהודי נוסף – ירה בו והרגו.

מחמד המשיך את מנוסתו, תוך שהוא מסתיר את הנשק בו ביצע את הפיגוע, יחד עם חפצים אישיים נוספים, בחורשה הסמוכה לבית הוריו.

עוד עלה בחקירה כי לאחר הירי, קיבל מחמד סיוע משני חבריו:

• חאלד עאדל סלימאן אבו כליב.

• אהאב איוב מחמוד יוסף.

מחמד פגש בשניים וביקש מהם כי יסיעו אותו לרחוב ברנר בעיר חיפה, וכן שיתף אותם בכוונתו לגנוב אופנוע משליח מזון שהזמין למקום.

בנוסף, מחמד ביקש, וקיבל מאהאב יוסף, סכין קצבים חדה לצורך הגנה עצמית.

הרקע לפיגוע:

בחקירה בשב”כ התברר כי מחמד ביצע את הירי על רקע לאומני ומתוך שנאת יהודים. בעברו היה מעורב בהצתת כלי רכב של יהודים במהלך מלחמת לבנון השנייה. בחקירה עלה עוד, כי שנאתו ליהודים של מחמד התחזקה בשנים האחרונות, במקביל להתחזקות דתית ולתובנה כי היהודים הינם “כופרים שדינם מוות”.

עוד התגלה בחקירה, כי זרז לביצוע הפיגוע על-ידי מחמד היה העובדה שהוא כונה על-ידי חברתו “ציוני יהודי” ו”אוהב יהודים”.

הסייענים של המפגע:

במסגרת חקירתם של שני החברים שסייעו למחמד, חאלד אבו כליב, ואהאב יוסף עלה כי קיבלו פניה ממחמד בערב ה-3 בינואר לאחריה נפגשו עמו.

השניים הסיעו את מחמד לרחוב ברנר בעיר, כאשר במהלך הנסיעה אישר מחמד בפניהם כי הוא זה אשר ביצע את הירי בחיפה וכי בכוונתו לגנוב אופנוע של שליח מזון שהזמין למקום.

במסגרת החקירה נעצר ונחקר קטין, אשר נשלח על-ידי מחמד שינאוי, זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע, להביא את הנשק, בו בוצע הפיגוע.

היום הוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום כנגד מחמד שינאוי בבית המשפט המחוזי בחיפה, בין השאר, בגין רצח, ניסיון לרצח, פעולה בנשק למטרות טרור, ועוד.

כנגד חאלד אבו כליב ואהאב יוסף הוגשו כתבי אישום בגין מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

בנוסף הוגש כתב אישום כנגד הקטין אשר סייע למפגע מחמד שינאוי.

במשטרה מציינים, כי כבר בשעות הערב של ה-3.1.17, התבררה לחוקרי המשטרה ושירות הביטחון הכללי זהותו של החשוד והם החלו בפעולות לאיתורו.

פעולות אלו, שכללו חיפושים נרחבים של כוחות משטרה, ביניהן יחידות מיוחדות ושימוש באמצעים מתקדמים, הביאו את החשוד לידי החלטה להסגיר את עצמו לידי המשטרה.

במהלך החקירה עצרה משטרת ישראל ארבעה בגירים וקטין תושבי חיפה, ביניהם שני אחיו של החשוד, זאת בחשד לאי מניעת פשע, סיוע לאחר מעשה ומתן אמצעים לסיוע בהימלטותו.

מחומר החקירה שגיבשו החוקרים עולה כי, החשוד רכש לפני מספר שנים נשק מסוג קרל גוסטב אותו החביא במקום מסתור ועשה בו ניסויי ירי מעת לעת בחורשות בחיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות