דרכו האחרונה של נחמן ז”ל: “מבין שנפלה בחלקי הזכות להיות אביך”

נחמן בן ה-11, שנרצח אמש בבית שכניו במושבה מגדל, הובא למנוחות בבית העלמין המקומי • אביו ספד: "נחמן היית צדיק. תמחל לי ולאמא ולכל האחים והאחיות אם ציערנו אותך יתר על המידה" • "השמיים כחולים מדי בשביל יום כל כך שחור"
חיים טוויל
ב' שבט התשע"ז / 29.01.2017 18:43

דרכו האחרונה: מאות בני אדם הגיעו ללוות את נחמן עתיה ז”ל, בן ה-11 שנרצח אתמול (שבת) בבית שכניו במגדל – שנטמן בבית העלמין במושבה.

“היום אני מבין שנפלה בחלקי הזכות להיות אבא שלך. וכמו תמיד אפשר להעריך את זה רק אחרי שנפרדים, ואם נפרדנו ממך ככה, אני מבין שאתה צדיק גדול”, ספד לו אביו, ישראל, במכתב שהקריא חברו בהלוויה.

“נחמן, אתה היית צדיק ותמחל לי ולאמא ולכל האחים והאחיות אם ציערנו אותך יתר על המידה… אני מתבייש ממך ואוהב אותך ומחכה להמשיך ללמוד איתך את המשניות בשבת בשמיים.

“בליל שבת באת עם יוזמה משלך לסיים את כל ספר תהילים, אני קצת הופתעתי, שכן לא מדובר בתיקון הכללי שאתה היית רגיל לעשות”, סיפר האב. “כמובן שעודדתי אותך. התחלת מיד אחרי הסעודה לעוד שעה, התאמצת והגעת לפרק פ”ג. קמתי איתי בבוקר והתפללת איתי שחרית במסמך זבולון והשלמנו את ההלל בשירה נפלאה בתוך החצר כולל של הצדיק.

“במהלך התפילה סיימת את כל ספר תהילים. חזרנו לסעודה בבית ואתה התעקשת ללכת לסעודה שלא חזרת ממנה”.

האב המשיך וספד: “אני מודה לכל עם ישראל על כל התפילות על הבן שלנו, על נתן שיהיה בריא. דבר אחד רק יש לי להגיד לכל עם ישראל, ה’ נתן לנו מתנה ילדים לפיקדון, תאהבו אותם, תגדלו אותם לדרך הנכונה כמו שנחמן היה כל כולו אהבת ישראל, ויתור ונתינה. השמיים כחולים מדי בשביל יום כל כך שחור, נתן, הוא נשאר להאיר, נחמן חזר אל האור”.

“נחמן יסיים למעלה עם כל מלאכי השרת, הוא ילד טוב שיישאר צדיק לנצח. הוא לא חטא ולא יחטא לעולם”, אמרה מוקדם יותר היום אורה, אמו של נחמן. “הוא היה ילד צדיק שזכה לסיים ספר תהילים, התחיל איתי את ‘שיר השירים’ ולא סיים. אחיו לא מבין מה היה שם ולמה זה קרה”. נתן,

אחיו של נחמן, נתן, שנפצע באורח בינוני, לא הגיע להלוויית אחיו.

נחמן הגיע לארוחה אתמול בבית החברים במושבה ועל פי החשד, נדקר למוות בידי אבי המשפחה, שחשוד גם ברצח אשתו ושני ילדיו.

מעצרו הוארך היום ב-11 ימים. אחיו של נחמן, נתן, נפצע גם הוא, אולם העמיד פני מת  הצליח להימלט דרך חלון הבית. הוא אושפז במצב בינוני, שהשתפר מאז, והיום הוא שוחרר מבית החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות