דרעי, ליצמן וגפני התחייבו בפני הרבנים הראשיים: ‘מתווה הכותל’ יבוטל

ראשי הסיעות החרדיות והדתיות נפגשו עם הרבנים הראשיים לישראל והתחייבו בפניהם כי יפעלו לבטל את "מתווה הכותל" משום שאינו תואם לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל • "מטרת הרפורמים והקונסרבטיבים היא לקבל הכרה, בכותל פועלים רק לפי רב הכותל"
אריה ריבקינד
ב' שבט התשע"ז / 29.01.2017 18:01

ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות התחייבו בפני הרבנים הראשיים לישראל כי ידרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את “מתווה הכותל” משום שאינו תואם לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל.

ההסכמה הגיע לאחר פגישה בין ראשי הסיעות שר הפנים אריה דרעי, שר החקלאות אורי אריאל, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הדתות דוד אזולאי ויו”ר ועדת הכספים משה גפני, עם הרבנים הראשיים הגר”י יוסף, הגר”ד לאו, רב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.

הרבנים דרשו מחברי הכנסת כי יתחייבו שלא יסתפקו במתווה חדש אלא יפעלו לבטל את המתווה הישן המכיר בזרם הרפורמי. ראשי הסיעות התחייבו כי יפעלו לאור דרישה זו.

ראשי הסיעות הציגו בפני הרבנים את המתווה החדש בו תבוטל ההכרה הממשלתית ברפורמים, ותבוטל המועצה שתנהל את הכותל הדרומי בו חברים גם גורמים שאינם אורטודוקסים.

השר דרעי אמר כי, “מטרת הרפורמים והקונסרבטיבים היא לקבל הכרה. מאז שחוק הכותל שלנו מונח על שולחן הכנסת כולם מדברים איתנו על פתרונות. אנחנו צריכים מתווה חדש לפיו ברחבת הכותל חייבים לנהוג רק לפי רב הכותל”.

לדברים הצטרפו גם שר הבריאות ליצמן ויו”ר ועדת הכספים גפני שהכריזו כי הם דורשים שהחלטה זו תוכר על ידי הממשלה.

גם השר אורי אריאל תקף את המתווה הקיים ואמר: “לא נוותר על ביטול המתווה הממשלתי המתיר כותל רפורמי. המתווה הממשלתי להכרה בכותל הרפורמי הוא בעייתי וחשוב לתקן את זה בהקדם. יחד עם ההחלטה לביטול המתווה הממשלתי, חשוב גם שיוחלט שלרבנות הראשית יהיה ייצוג עצמאי מול בג״צ. כך עמדת התורה תישמע בצורה מלאה וברורה״.

בנוסח ההחלטה שנרשמה בתום הישיבה נאמר: “בישיבה של ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות ביחד עם הרבנים הראשים לישראל בהשתתפות הרב אביגדור נבנצאל שליט”א הוחלט להודיע לראש הממשלה כי הם דורשים לבטל את מה שנקרא “מתווה הכותל”, שאינה תואמת את החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל.

כמו כן הוחלט, יש לעמוד על כך שיינתן לרבנות הראשית ייצוג עצמאי – חיצוני כדי שעמדתה של הרבנות הראשית תובא בפני בית המשפט.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות