החמרה במצב בריאותו של הרב שטיינמן המאושפז בטיפול נמרץ

הגר"ח קנייבסקי הורה להפסיק הסדרים ולומר פרק קמ"ב בתהילים לרפואתו • מנהל מחלקת טיפול נמרץ: "המצב יחסית יציב עם הטבה קלה, הרב מתקשר עם הרופאים. מקבל את הטיפול הכי טוב במצבו הנוכחי" • מקורבי ראש הישיבה לחרדים10: "אין שינוי מהלילה, אבל המצב לא טוב, התפללו"
יוסף גרינבוים
ב' שבט התשע"ז / 29.01.2017 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל: הבוקר (ראשון) חלה החמרה מצבו הבריאותי של ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן המאושפז מאז מוצאי שבת ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים ‘מעייני הישועה’.

ראש הישיבה הובהל אמש, לאחר צאת השבת, אל בית חולים לאחר שסבל ממצוקה נשימתית חריפה.

בעקבות ההחמרה, הורה הגר”ח קנייבסקי להפסיק את הסדרים בהיכלי הישיבות ולומר את פרק קמ”ב בתהילים – “משכיל לדוד”, לרפואתו של הגראי”ל.

בישיבתו ‘ארחות תורה’ הפסיקו את הסדר ואמרו ”אבינו מלכינו”.

מנכ”ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין שיגר הודעה “לכבוד מנהלי/ות בתי הספר של ה’חינוך העצמאי'” בה נכתב:

“לקיים בנו חכמי ישראל

“הנהלת החינוך העצמאי מבקשת שכל תלמידי/ות תלמודי התורה, בתי הספר ובתי יעקב יעתירו בתפילה לרפואת רשכבה”ג מרן ראש הישיבה רבי אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא שליט”א הזקוק לרחמי שמים מרובים ולרפואה שלימה
המנהלים/ות מתבקשים לשלב מיידית ביום הלימודים אמירת פרקי תהילים ולחזק את התלמידים בתורה ויראת שמים לזכותו”.

“יש זיהום. בודקים איפה”

אחד מבני ביתו של הגראי”ל שטיינמן סיפר לחרדים10: “ביום חמישי בלילה הגיע האיש שמטפל בראש הישיבה. הוא מדד, כמו בכל לילה, את המדדים ומצא שהדופק איטי יותר, גם הכולסטרול ירד. מיד הזעיק את הנכדים – הרב דוד שפירא והרב נח שטיינמן, שהמשיכו לחבר את ראש הישיבה למכשירים המודדים וכן להוסיף לו חמצן.

“כך שהה ראש הישיבה בביתו כל השבת. בצהרי שבת שהה לצידו הנכד ינקי שטיינמן, ולפי דבריו התפקוד היה תקין, הגם שהיה חלש מאוד. במוצאי שבת החולשה גברה, החום עלה, והנשימות הפכו לקצרות יותר ולא שגרתיות.

“הרופא האישי הוזעק – וקבע: לקחת מיד לבית חולים. בבית החולים ערכו בדיקות ומצאו שיש זיהום, לא בריאות, אבל עדיין לא מצאו איפה”.

לדבריו, “המצב לא השתנה מהלילה, והסיבה לעצירת הסדר בישיבתו של ראש הישיבה ארחות תורה היא הוראתו של הגר”ח קנייבסקי שהחליט על כך”.

גורמים השוהים לצד הגראי”ל בבית החולים אומרים לחרדים 10: “אין שינוי מהלילה, אבל המצב לא טוב, התפללו”.

בית החולים: “מצבו של הרב יציב”

המנהל הרפואי של ‘מעייני הישועה’, פרופ’ מוטי רביד, הודיע: “צוות הרופאים הבכיר מבצעים בדיקות למציאת מקור זיהום שנמצא אצל הרב. מצבו של הרב יציב”.

מנהל טיפול נמרץ ב’מעיני הישועה’ פרופ’ סורקין אמר ל’קול ברמה’ בצהרים: “המצב יחסית יציב עם הטבה קלה, הרב מתקשר עם הרופאים ובהכרה מלאה. מרן מקבל את הטיפול הכי טוב במצבו הנוכחי”.

יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני ויו”ר ‘עזרה למרפא’ הרב אלימלך פירר הגיעו לבית החולים בעקבות המצב.

ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: “הרב שטיינמן איש חשוב מאוד לכל העולם היהודי, מצטרף לתפילות לרפאותו”.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שוחח הבוקר עם מנכ”ל בית החולים מעייני הישועה הרב שלמה רוטשילד ועם ח״כ משה גפני וביקש לדרוש בשלומו של ראש הישיבה.

״תפילותיי נתונות לשלומו של גדול הדור הרב אהרן יהודה לייב שטינמן ואני יודע שהוא נתון בידיים הטובות ביותר”, אמר הנשיא. “תודה לכם על הטיפול המסור ואנו פה נמשיך ונתפלל לשלומו”.

בהודעה של אנשי ביתו מהמרכז הרפואי מעייני הישועה נאמר: “עקב החמרה במצב בריאותו של מרן ראש הישיבה שליט”א הציבור נקרא לקרוע שערי שמים ולהרבות בתפילה לרפואתו המהירה והשלמה של רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפו”ש.

“מרן מאושפז מצאת השבת ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי מעייני הישועה בעקבות מצוקה נשימתית חריפה ממנה סובל”.

מביתו של הרב שטיינמן נמסר במוצאי שבת: “בשעות האחרונות הוחלט בהתייעצות עם רופאו האישי פרופ’ אברהם וינברגר לאשפז את מרן באופן דחוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קראו שערי שמים. אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך. הציבור החשוב נקרא להעתיר בלב ונפש בתפילה ובתחנונים עבור מנהיג הדור מרן הגאון הצדיק רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל בקרוב ממש. כולנו חייבים להתפלל שמרן יתרפא מהר! כדי שייצא לאור השקר של פלג המשכילים בעד השמד של חידוש הגיוס של שמד וזימה, ובעד שמד החינוך של המוסדות החרדים, הכל חייב לצאת לאור בחייו. אז נא להעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואת מרן שליט
    29/01/2017 11:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קראו שערי שמים. אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך. הציבור החשוב נקרא להעתיר בלב ונפש בתפילה ובתחנונים עבור מנהיג הדור מרן הגאון הצדיק רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל בקרוב ממש. כולנו חייבים להתפלל שמרן יתרפא מהר! כדי שייצא לאור השקר של פלג המשכילים בעד השמד של חידוש הגיוס של שמד וזימה, ובעד שמד החינוך של המוסדות החרדים, הכל חייב לצאת לאור בחייו. אז נא להעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואת מרן שליט”א. אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתף. אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך. אבינו מלכנו החזירנו בתשובה שלמה לפניך.