אמו של אורון שאול הי”ד תקפה את הרבצ”ר לשעבר: “ישן טוב בלילה?”

במהלך טקס לציון יום הולדתו ה-23 של החייל שגופתו מוחזקת בעזה, תקפה אמו את הרבצ"ר לשעבר: "מדוע הרב הצבאי הראשי רפי פרץ נחפז לקבוע את מותו של אורון בניגוד לכל הנהלים וההלכה היהודית? האם היהדות מתירה לקבוע את מותו של חייל כשידוע שהוא נחטף בעודו בחיים?"
חיים טוויל
ז' טבת התשע"ז / 05.01.2017 13:45

בבית הספר התיכון בו למד סמ”ר אורון שאול הי”ד, שגופתו מחוזקת אצל מחבלי חמאס ברצועת עזה מאז מבצע ‘צוק איתן’, ציינו היום את יום ההולדת ה-23 של אורון.

אימו, זהבה שאול, פנתה במהלך נאומה בטקס אל בנה: “תדע שאין יום שאני לא נלחמת על חזרתך לזרועותיי. שתדע שעם ישראל מחבק אותנו ומחזק אותנו מידי יום ולא נותן לנו להתייאש”.

קודם לכן אמרה:  “זו השנה השלישית שאנו חוגגים את יום הולדתו של אורון בלעדיו. כל יום שעובר בלי בני יקירי הוא יום ארוך שלא נגמר. הלילות הם לילות ללא שינה, החגים וערבי שבת בקידוש מלווים בכיסא ריק. דמותך אורון תמיד לנגד עיני והמחשבות, מחשבות קשות. האם חם לך, קר לך, האם אתה אוכל, שותה, האם יש לך תנאים נוחים לשינה כל זה מעסיק אותי כל יום כל היום.

“כבר 898 ימים מאז שאורון נחטף. יום ארור שבו הודיעו לנו שאורון נהרג בתוך נגמש יחד עם חבריו. כמה שעות לאחר מכן החמאס הודיע שהוא מחזיק בחייל אורון שאול. ומאז, אנו בסיוט של אי וודאות, חרדות, תקוות ואכזבות”.

האמא תקפה במילים חריפות את הרבצ”ר לשכבר, הרב רפי פרץ, וסיפרה: “חשוב לי לספר לכולכם שחמישה ימים לאחר אירוע החטיפה, בשישי בצהריים, שעה לפני כניסת שבת, מגיע אלינו הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ ומודיע שהוא יחד עם בית הדין הרבני קבעו כי אורון הוכרז כחלל שמקום קבורתו אינו נודע ויש לשבת עליו שבעה.

“ביקשנו הסברים, אבל התשובה הייתה שהרב חייב לחזור לביתו לפני שהשבת נכנסת. מאז אנו ממתינים לתשובות”.

שאול תהתה: “מדוע הרב הצבאי הראשי רפי פרץ נחפז לקבוע את מותו של אורון בניגוד לכל הנהלים וההלכה היהודית? האם היהדות מתירה לקבוע את מותו של חייל כשידוע שהוא נחטף בעודו בחיים?”

זהבה המשיכה ותקפה:  “אמש לצער כולנו נקבע מותו של רב סרן חגי בן ארי ז”ל שנורה בראשו ונפצע קשה ומכאן אני רוצה להביע את תנחומיי הכנים למשפחתו היקרה שהייתה לצדו למעלה משנתיים. דיברה אליו, חיבקה אותו ועטפה אותו. הרב פרץ, אתה בטח יודע שפציעתו של אורון לא הייתה שונה מפציעתו של חגי ז”ל או של מאות חיילים אחרים שנפצעו בפציעה דומה. אני מקווה שאתה ישן טוב בלילה. כי אני לא”, הוסיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות