היועץ המשפטי הודיע ליו”ר הכנסת: כתב אישום יוגש נגד באסל גטאס

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום כנגד חבר הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, לאחר שנחשד בהברחת טלפונים סלולריים למחבלים בכלא קציעות • כעת יש לח"כ גטאס 30 יום לבקש מוועדת הכנסת להעניק לו חסינות
חיים טוויל
ז' טבת התשע"ז / 05.01.2017 09:40

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, הודיע הבוקר (חמישי) ליו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין, כי אישר להגיש כתב אישום כנגד ח”כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת, שנחשד בהברחת טלפונים סלולריים למחבלים הכלואים בכלא קציעות.

זאת לאחר שנוכח הראיות שהוצגו, התגבשה תשתית המצדיקה הגשת כתב אישום נגדו. בכך, אימץ היועמ”ש את עמדת פרקליט המדינה שי ניצן כי יש מקום להגיש כתב אישום כנגד חבר הכנסת.

כעת יש לח”כ גטאס 30 יום לבקש מוועדת הכנסת להעניק לו חסינות בפני העמדתו לדין. במידה שלא יבקש זאת, תוסר חסינותו בתום שלושים הימים אוטומטית.

פרקליטיו של ח”כ גטאס מסרו בתגובה: “הצעד של היועמ”ש הוא צעד בלתי חוקי, וחסר תום לב, שמטרתו למנוע את זכות השימוע מח”כ גטאס ולהאריך את מעצר הבית”.

“היועמ”ש פנה אלינו שלשום בבקשה להסכים להאריך את מעצר הבית של ח”כ גטאס, בתנאי למסירת החומר ומתן זכות שימוע, דבר תמוהה ולא מקובל כשלעצמו שמעיד על כוונה לקיים הליך שתוצאתו ידועה מראש, חוסר תום לב מוחלט והתניית זכות בסיסית בחוק בכך שח”כ יישאר במעצר ללא עילה או הצדקה”.

ח”כ גטאס נחקר לפני כשבועיים בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר, לאחר שהעביר טלפונים וכרטיסי סים למחבלים הכלואים.

לפני שבוע שלח בית משפט השלום בראשל”צ את חבר הכנסת לעשרה ימי מעצר בית. המשטרה ביקשה לשלוח אותו ל-45 ימי מעצר בית ונענתה לבסוף באופן חלקי. בנוסף למעצר הבית הוטל על גטאס לשלם ערבות כספית בסך 50 אלף שקל ונאסר עליו להיפגש עם אסירים למשך חצי שנה.

ביום ראשון השבוע הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסעד דקה, אחיו של המחבל ואליד דקה, אשר מסר לח”כ גטאס את הטלפונים הסלולריים שהוחדרו לכלא.

על פי כתב האישום, אחיו של אסעד דקה, ואליד, הכלוא בבתי סוהר מזה כ-31 שנים בגין רצח חייל צה”ל משה תמם הי”ד, יצר קשר עם אסעד ועם ח”כ באסל גטאס באמצעות טלפון סלולרי שהוכנס לכלא.

ב-18 בדצמבר פגש אסעד את ח”כ גטאס בתחנת דלק ‘דור אלון’ בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד נוסף, על מנת שח”כ גטאס יכניס אותם לכלא.

בהמשך אותו יום, נכנס ח”כ גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את המחבל והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת.

הנאשם, אסעד דקה, היה מודע לכך שציוד התקשורת יועבר למחבלים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיסכן חיי אדם ויפגע בביטחון המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות