ח”כים חרדים יסכימו לארח צעירי ‘יש עתיד’? גפני: “עקרב הוא עקרב”

חשיפת חרדים 10 על מפגשי צעירים חרדים עם צעירי מפלגת 'יש עתיד' הבהילה מאוד חלק מהמשתתפים: "אנשים נכנסו כאן ללחץ גדול" • בעקבות החשיפה חשף הבוקר גם יו"ר צעירי יש עתיד את ההידברות • האם יהיה מפגש גם עם ח"כים חרדיים? חרדים 10 בדק אם הם יסכימו לארח אותם
יוני גרין
ה' טבת התשע"ז / 03.01.2017 18:12

חשיפת חרדים 10 על מפגשי הידברות והתקרבות חשאיים המתקיימים בין צעירים חרדים ל’צעירי יש עתיד’ הוציאה לאור השמש את המהלך, במסגרתו התקיימו עד כה כחמישה מפגשים בין הצדדים.

תיעוד המפגש אמש בחדר סיעת יש עתיד בכנסת, אליו הגיעו כ-30 צעירים לעוד פגישה של שיח פתוח בין הצדדים, הבהילה חלק מהמשתתפים.

“אנשים נכנסו כאן ללחץ גדול”, אמר לחרדים 10 אחד המשתתפים. “תטשטשו את האנשים בתמונה. שלא יזהו מי המצולמים”.

אלא שהיה זה כבר מאוחר מדי. החשיפה הובילה את יו”ר צעירי יש עתיד, יוראי להב הרצנו, לפרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו, בו דיווח, לצד צילומים, על המפגשים: “אתמול סיכמנו עוד ערב מרתק של הידברות בין צעירי יש עתיד וצעירים בולטים בחברה החרדית.

“הערב התקיים כחלק מסדרה ארוכה  של מפגשים מעוררי השראה, במהלכם אנחנו מבררים, שואלים, פותחים, דנים ומתווכחים. על הכל, על ישראל, יהדות, התפקיד שכל אחד מאיתנו משחק בחברה. ובעיקר על עצמנו.

“בלי גרם של ציניות, אני מאמין שהבחירה שלנו להתמקד במשותף ובמאחד, ולא במפריד ובמפצל, היא קריטית ליכולת שלנו לחיות בארץ הזו ביחד. גם את המפגש הזה סיימתי באופטימיות גדולה, כי כשמסגרת השיח היא חיובית, מכילה ומכבדת – ניתן להגיע להבנות בהרבה מאוד נושאים”.

מי שקפצה לבקר באמצע המפגש הייתה ח”כ עליזא לביא, הדתייה של סיעת יש עתיד.

האם הצעד הבא של מפגשי חרדים עם צעירי יש עתיד יהיה מפגש גם עם ח”כים חרדיים? יצאנו לבדוק.

ח”כ יעקב אשר מדגל התורה השיב נחרצות: “לא אפגש איתם”.

ח”כ משה גפני, במקום תשובה, מצטט מה שאמר אתמול במליאה, בדיון על חוק אבטחת הכנסה לאברכים ש’יש עתיד’ התנגדה לו: “לומדי תורה וסטודנטים נזקקים, לתת להם מלגה זה דבר הומאני ממדרגה ראשונה. בלי אפליה, בלי כלום.

“יאיר לפיד אומר כל הזמן שטעה עם החרדים ורוצה לתקן את זה. הנה, זו הייתה הזדמנות הכי טובה שלו. רוב חברי הכנסת הצביעו בעד. זה יעיד שאין לך שנאה כלפי קבוצה באוכלוסיה. ובאמת, בוועדת הכספים כולם הצביעו בעד. הוא – נתן הוראה שיצביעו נגד.

“למה הדבר דומה? לעקרב שרצה לעבור את הנהר על גב הצפרדע. אמר לו הצפרדע: טוב, מסכים, אבל אל תינשך אותי. אמר לו העקרב: ‘לא, גם אני הרי רוצה לעבור את האגם’. באמצע הדרך, באמצע האגם, העקרב נשך את הצפרדע. יילל הצפרדע: ‘למה?’ ענה לו: ‘אני עקרב!'”

גפני: “כולם היו בעד, אתה אומר שאתה לא שונא אף אחד, זה החוק, יש לך הזדמנות להוכיח שאתה לא שונא – אבל עקרב הוא עקרב!”

צעירי יש עתיד

ח”כ חרדי אחר גמגם: “לא יודע אם אסכים, אבל אם כבר איפגש, זה רק כדי להסביר להם ש’יש עתיד’ רק מחפשים את החרדים היפים והמסכנים, לעשות עליהם סיבוב – ולעלות בסקרים. עוד לא ראינו שהם תמכו במשהו אחד של החרדים. הכול בשביל הסקרים”.

לעצם העניין, לא נראה לו שיסכים להיפגש.

מש”ס לא התקבלה תגובה לשאלה. גם שאר הח”כים טרם הגיבו.

לשר הבריאות יעקב ליצמן לא פניתי. שכן, חזקה על מי שלא אומר אפילו שלום ליו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד – שלא ייפגש גם עם צעירי המפלגה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש בושה לעם ישראל
    03/01/2017 18:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עליזה לביא ה
    03/01/2017 23:43
    נועה
  2. הרפורמית של המפלגה.
    היא יותר גרועה מהחילונים של יש עתיד, פושטת טלפיה ואומרת טהורה אני.

  3. לאחד במקום לפצל
    04/01/2017 08:24
    Mt
  4. עם ישראל מאוחד חזק יותר .
    למה הפוליטיקאים מנסים לפצל ולשסע את העם.
    כל הכבוד לצעירים החרדים ולצעירי יש עתיד. רק עם מאוחד ינצח.