האם הטיטאניק אכן טבעה כתוצאה מהתנגשות בקרחון? בכלל לא בטוח

מחקר חדש שנמשך 30 שנים טוען: הסיפור המפורסם על פגישתה של אניית הפאר טיטאניק בקרחון ומותם של 1,517 נוסעיה כלל לא מדויק • "זוהי סערה מושלמת של גורמים יוצאי דופן שהתרחשו יחד, וזה משנה לחלוטין את הנרטיב"
קובי פינדרוס
ד' טבת התשע"ז / 02.01.2017 13:25

הטיטניק טבעה, כידוע, בעקבות התנגדות בקרחון. הקברניט לא הבחין בזמן בקרחון הגדול, ואניית הפאר טבעה למצולות ולקחה אתה 1517 נוסעים אל קרקעית הים.

סיפורה של אניית הפאר סופר, הומחז והוסרט שוב ושוב, ורגע ההתנגשות של האנייה עם הקרחון נחשב לאחד מהמיתוסים הימיים הגדולים ביותר.

אלא שכעת מתפרסם מחקר חדש כי הספינה המפוארת טבעה בכלל מסיבה אחרת לחלוטין. המחקר שהתפרסם בכתבתו של ניסן צור מ-nrg, טוען כי הצליח לזהות הוכחות לפיהן ספינת הפאר טבעה בעקבות שריפת ענק שפרצה בה.

חוקרים נוספים שבדקו את טענותיו של סנאן מאלוני, עיתונאי שעומד מאחורי המחקר, אישרו גם הם כי הטביעה אירעה ככל הנראה בעקבות שריפה שפרצה בספינה, ולא כתוצאה מההתנגשות בקרחון, כפי שסברו עד עתה.

העיתונאי, שמחקרו נמשך, אגב, 30 שנים נעזר במומחים שבדקו את התמונות שנלקחו לפני שספינת הפאר עזבה את המספנה, ואישרו גם הם את טענותיו כי הסימנים השחורים המופיעים על דופן הספינה נגרמו ככל הנראה משריפה שפרצה במחסן דלק, מאחורי אחד מחדרי הדוודים של הספינה – בערך שלושה שבועות לפני ההתנגשות המפורסמת.

לדברי מאלוני, 12 מעובדי הספינה ניסה לכבות את האש, אולם זו הספיקה להתפשט ולגרום נזק לדופן הספינה, כך שהוא נחלש מדי על מנת להישאר שלם בזמן פגיעת הקרחון, שלושה שבועות מאוחר יותר.

נשיא חברת “White Star Line” שבנתה את ה’טיטניק’, כך על פי המחקר, בחר להסתיר את המידע על השריפה מ-2,200 הנוסעים שנרשמו להפלגת הבכורה.

“החקירה הרשמית של טביעת הטיטניק תייגה את ההתרסקות כמעשה של כוח עליון”, אומר היום מאלוני, אבל הוא מדגיש, “לא מדובר בסיפור פשוט של התנגשות בקרחון וטביעה. זוהי סערה מושלמת של גורמים יוצאי דופן שהתרחשו יחד – אש, קרח, ורשלנות פושעת. אף אחד לא חקר את סימני השריפה קודם לכן. זה משנה לחלוטין את הנרטיב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור, היא עדיין טבעה כתוצאה מפגיעה בקרחון
    02/01/2017 15:04
    .
  1. השריפה רק תרמה לזה, אבל הקרחון עדיין היה הגורם הסופי.

    רוב מהומה על לא-מאומה.