המשפטן הבכיר: “התקשורת רוצה להפיל את נתניהו. לדחות החקירה”

המשפטן היהודי-אמריקני הבכיר אלן דרשוביץ' בראיון לישראל היום: "'ידיעות אחרונות' וגופי תקשורת אחרים אובססיביים כלפי נתניהו. מעולם לא ראיתי מסע רדיפה כזה. לא ראיתי מצב כזה שבו התקשורת בוחנת בכזו אובססיביות את הדברים הכי טריוויאליים" • "אם יש צורך בחקירות, יש לנהל אותן רק לאחר שנבחר הציבור מסיים את תפקידו"
יוני גרין
ג' טבת התשע"ז / 01.01.2017 19:45

המשפטן היהודי-אמריקני הבכיר אלן דרשוביץ’ טוען, בראיון שהעניק לעיתון ‘ישראל היום’, כי מאחורי המהלך של חקירת ראש הממשלה  נתניהו עומדים גורמים בתקשורת הישראלית, שמבקשים להפילו מתפקידו.

“הם לא יכולים לנצח אותו באופן דמוקרטי, אז הם מנסים להשתמש בחקירות האלו ובתקשורת כדי להפיל אותו”, אמר. “זה יפגע בדמוקרטיה באופן מהותי. במדינות רבות ראש הרשות המבצעת מקבל חסינות אלא אם כן מדובר בפשעים הכי חמורים כמו רצח ובגידה, עד לאחר סיום תפקידו. מדובר רק בדחייה”.

לדברי דרשוביץ, “ראש הממשלה עובד מסביב לשעון. במיוחד עכשיו, לקראת עזיבתו של הנשיא ברק אובאמה, תקופה שבה עליו להתמודד עם החלטת מועצת הביטחון נגד ישראל ועם הנאום של מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי. בתקופה הזאת הוא גם צריך להתמודד עם הניסיון לקבל החלטה נוספת נגד ישראל במועצת הביטחון”, ציין דרשוביץ.

כמשפטן בכיר, ממליץ דרשוביץ לדחות את החקירה לתום כהונת נתניהו.

“אני סבור שאם יש צורך בחקירות, יש לנהל אותן רק לאחר שנבחר הציבור, הנשיא או ראש הממשלה למשל, מסיימים את תפקידם. העובדה שדווקא עכשיו עלול ראש הממשלה להתמודד עם חקירה באזהרה על מה שנראה כמו סוגיות טריוויאליות, חקירות שנוצרו על ידי התקשורת – היא פגיעה בדמוקרטיה, ומפריעה למילוי תפקידם של נבחרי הציבור הבכירים”.

על עיתוי החקירה נגד ראש הממשלה אמר דרשוביץ ל’ישראל היום’:  “בנקודה הזאת, ראש הממשלה נתניהו חייב להיות חופשי לפעול ללא כל הגבלות בעניינים האלו. זה בעצם מאלץ את ישראל להילחם את מלחמתה כאשר יד אחת קשורה מאחורי גבה. היד הזאת נקשרה על ידי התקשורת”.

הוא הדגיש: “אין שם אחר לכך, מדובר בחקירות שנוצרו על ידי התקשורת – והדבר נותן יותר מדי כוח לתקשורת לפגוע במשטר הדמוקרטי בישראל”.

הפרקליט הבכיר הוסיף: “כולנו מאמינים בחופש הביטוי ותקשורת חופשית. אבל גם ‘ידיעות אחרונות’ וגם גופי תקשורת אחרים כנראה אובססיביים כלפי נתניהו, כלפי אשתו וכלפי בניו. מעולם לא ראיתי מסע רדיפה בסדר גודל כזה בדמוקרטיה. לא ראיתי מצב כזה שבו התקשורת בוחנת בכזו אובססיביות את הדברים הכי טריוויאליים: האם אשתו של ראש הממשלה עזרה לאביה על ערש דווי; האם הריהוט היה אמור להיות במקום כזה או דווקא במקום אחר; מדובר בדברים שלעולם לא יהיו חלק מהשיח בארה”ב”.

דרשוביץ הזכיר: ”בארה”ב הבית הלבן מממן את הכל. אני לא חושב שיש מדינה אחרת בעולם שלה מעון ראש ממשלה צנוע יותר מאשר ישראל. הייתי במעון ראש הממשלה כאשר ירד גשם פעם, והעוזרים שמו דלי מתחת לתקרה בגלל הנזילה לתוך הבית”, העיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לחוקק חוקים רטרואקטיבים? יש לך רופא גאריאטרי בסביבה?
    01/01/2017 20:24
    משפטן בכיר
  1. הפאניקה של החברים–של מעבירה אנשים מכובדים על דעתם.
    האמירה שלך קוברת את ההערכה אליך. השתגעת?
    ובוא נגיד שהתקשורת מתה לגמור על ביבי. מה עם מנדלבליט? סמולן מסריח? ולפרק את המשטרה ורשויות החוק, כי לא בא לך טוב שהחבר שלך מושחת עד העצם.
    האמירות האלה מתאימות למירי רגב, לא למשפטן מכובד.