ארדן: מורשת אובמה תביא חושך. אריאל: ארה”ב עשתה תרגיל הונאה

השר גלעד ארדן: "ספגנו מכה קשה במועצת הביטחון והתגובה חייבת להיות בהתאם" • השר אורי אריאל ביקר בחריפות את ארה"ב על אי הטלת הווטו ואמר: "מה שעשו פה זה תרגיל הונאה בצורה הכי מכוערת והכי לא דמוקרטית" • הקונסול דני דיין: כשטראמפ ייכנס - ישתנו סדרי עולם"
יוני גרין
כ"ו כסלו התשע"ז / 26.12.2016 11:17

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אומר כי התגובה הישראלית להצבעה במועצת הביטחון נכונה וראויה.

בראיון שהעניק הבוקר (שני) בגלי צה”ל, אמר ארדן: “מדינת ישראל ספגה מכה קשה במועצת הביטחון והתגובה חייבת להיות בהתאם, כי כשנבקש מהממשל האמריקני הבא להירתם ולהמחיש בצעדים מעשיים כמה שההצעה הזויה ופוגעת באפשרות להשיג שלום – אנחנו צריכים לשמש דוגמא”.

לדברי ארדן, הצעדים שננקטו נגד מדינות כמו ארצות הברית ובריטניה הם סימבוליים. “אנחנו מדינה עם כבוד, ערכים ומדיניות. אם מדינות חושבות שמצד אחד הן יכולות לשתף פעולה עם ישראל ומצד שני לתמוך בהצעות נגדה, עלינו להראות להן שהן טועות.

השר הוסיף: “די ברור שממשל אובמה עשה מחטף. זאת החלטה חד צדדית נגד ישראל וזכותו וחובתו של ראש הממשלה להביע את אי שביעות הרצון של ישראל”.

לדבריו, “ההימנעות האמריקנית נבעה מאידאולוגיה שגויה והרסנית של הנשיא אובמה, שאת תוצאותיה ראינו בשמונה שנות כהונתו. הוא הותיר מורשת שתביא להרבה חושך במזרח התיכון”.

ארדן נשאל לגבי האפשרות של סיפוח שטחים ביהודה ושומרון, וענה כי בניהול מדיניות צריך לנהוג בתבונה. כרגע צריך להשיב מלחמה שערה מול ההחלטה. היו דיונים בקבינט לגבי מה נעשה בהמשך, אבל לא כן המקום לפרט”.

גם השר אורי אריאל התייחס הבוקר בגלי צה”ל להחלטה האנטי-ישראלית ותקף בחריפות את ממשל אובמה: “מה שארה”ב עשתה פה זו הונאה. אנחנו יודעים שארה”ב עשתה, ארגנה ויזמה את זה – הכל מתחת לרדאר”.

לדבריו, ארצות הברית בחרה בניגוד להסכם להפתיע את ישראל. “אין ספק שמה שעשו פה זה תרגיל הונאה למדינת ישראל, בצורה הכי מכוערת והכי לא דמוקרטית”.

דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק, הגיב בגל”צ על החלטת האו”ם והדגיש את הציפייה לקראת כניסתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד: “ברור שההשלכות של מדיניות טראמפ במזרח התיכון וגם כלפי האומות המאוחדות חשובות עשרות מונים מההחלטה שהתקבלה. כשטראמפ ייכנס – ישתנו סדרי עולם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות