לא מח”כים: ועדת הכנסת דנה כבר היום בהסרת חסינותו של ח”כ גטאס

בעקבות מכתב חריג מהיועץ: ועדת הכנסת, בראשותו של יואב קיש, תדון בצהרים בהסרת החסינות של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, החשוד בהברחת טלפונים סלולריים למחבלים כלואים • קיש: "אקיים דיון ענייני ולא מתלהם"
אריה ריבקינד
כ"א כסלו התשע"ז / 21.12.2016 10:35

על פי בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, תתכנס היום (רביעי) בשעה 12:30 ועדת הכנסת בראשותו של ח”כ יואב קיש על מנת לדון בהסרת חסינותו של ח”כ באסל גאטס מהרשימה המשותפת, שנחקר אתמול באזהרה ביחידת המשטרה להב 433 בחשד להברחת טלפונים למחבלים הכלואים בכלא קציעות.

במכתב החריג שהעביר היועץ מנדלבליט לידי יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין הוא כתב: “הריני מתכבד לפנות אליך בבקשה דחופה זו לנטילת חסינותו של ח”כ באסל גטאס על רקע חקירת משטרת ישראל בחשד שהעביר לאסירים ביטחוניים בביה”ס קציעות ללא היתר טלפונים סלולרים וציוד נלווה ואף מסמכים ובכך ביצע עבירות פליליות”.

מנדלבליט ממשיך: “כבר בפתח הדברים אבהיר כי בקשה חריגה זו נשענת על תשתית עובדתית. היא מצדיקה את הסרת החסינות ועניינה במתן אפשרות למערכת אכיפת החוק להמשיך לברר את החשד העומד נגד חכ גטאס והבטחת המשך ההליך הפלילי נגדו. מאחר שמדובר בחקירה מתנהלת ומתפתחת, אבקש לדון בבקשה זו בדחיפות”.

יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יואב קיש הודיע: “אקיים דיון ענייני ולא מתלהם. המשמעויות כבדות ונתייחס לכך בהתאם”.

הדיון יתקיים באולם נגב.

גטאס נחקר אתמול במשרדי להב 443, ועל פי המשטרה קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו. החקירה החלה לאחר שהגיע לשב”ס מידע מודיעיני כי גטאס העביר טלפונים סלולריים למחבלים ופתקים מוצפנים.

בעקבות הודאתו, יועברו חומרי החקירה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שיחליטו באם להגיש נגדו כתב אישום.

גטאס עצמו הבהיר לאחר החקירה כי לא הודה שהעביר טלפונים ניידים: “חבר הכנסת ענה על כל השאלות של החוקרים והדגיש כי לא עבר כל עבירה על ביטחון המדינה, והכחיש את המיוחס לו”.

לאחר החקירה אמר גטאס: “ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטארית ומוסרית בסוגיית האסירים לה אני מחויב ממניעים מוסריים צודקים. סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות. אין לי מה להסתיר, אנחנו נכנסים ויוצאים מחקירות אלה בראש מורם”.

בעקבות החשדות נגד ח”כ גאטס, קבעה אתמול ועדת הכנסת כי יש לאסור ביקורים של חברי כנסת עם אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל.

עקב חשש שיימלט מישראל, הוציאה נגדו המשטרה צו איסור יציאה מהארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות