היסטוריה בויז’ניץ: החלה הסרת בית המדרש הישן כדי להקים את החדש

התרגשות בחסידות ויז'ניץ: הבוקר החלו מנופי ענק בהסרת מבנה בית המדרש הישן, אשר עליו ועל המגרשים הסמוכים יוקם מחדש בית המדרש החדש, שיהיה גדול פי שלושה • מלאכת הפינוי תימשך כחודש ימים
יוסף גרינבוים
כ' כסלו התשע"ז / 20.12.2016 10:04

בניית בית המדרש החדש של חסידות ויז’ניץ: הבוקר (שלישי) החלה מלאכת הסרת המבנה הישן, כאשר מנופי הענק החלו בגילוח בית המדרש שהפך לסמל החצר – בעוד מאות חסידים עומדים ומביטים במחזה ההיסטורי.

הסרת בית המדרש דרשה תכנון מוקפד ומרבי, על מנת לשמור על בטיחות תושבי האזור, תלמידי מוסדות החינוך והעוברים והשבים.

בשבוע האחרון נוצקו ארבעת עמודי ביסוס ענקיים בקוטר של מעל למטר, ולעומק עצום של 35 מטר בעמקי האדמה. העמודים מהווים את התמיכה העיקרית לצד מערב של בניין בית המדרש הגדול והמפואר החדש, כאשר עקב מורכבות העבודה הביצוע החל עוד לפני תחילת הסרת המבנה הישן.

בויז’ניץ מציינים כי האדמו”ר החליט על הקמת בית המדרש החדש לאחר שנוכח כי המקום צר מלהכיל את האלפים.

“חובת השעה וכורח העת המבורכת, הדורות הבאים הגדלים והולכים, הכריחו לעשות מעשה, כמרן בעל ה’ישועות משה’ בשעתו, כשבנה את בית המדרש הגדול על שטח בית המדרש הישן שהקים אביו מרן בעל ה’אמרי חיים'”, מסבירים בויז’ניץ.

בתכנית הראשונית התבקשו המתכננים לשלב את המבנה הקיים כחלק מהקומפלקס הענק, אך בפועל – לאחר שהחלו העבודות – התברר כי מדובר ברעיון בלתי ישים, מאחר והגבהים לא היו שווים. בעקבות כך הוחלט על הסרת המבנה הקיים ובניית בניין חדש מהייסוד.

בתקופת הבנייה תשמש את החסידות מבנה זמני ענק שהוקם ברחבה ממול בית המדרש. המבנה הזמני גם הוא גדול ורחב יותר מבית המדרש הישן, ומשתרע על שטח של מעל 1000 מ”ר.

בית המדרש החדש, שבנייתו החלה, ישתרע על שטח של 3300 מ”ר ויהיו בו מעל 10,000 מקומות תפילה.

סיום מלאכת ההסרה של בית המדרש צפוי לסוף השבוע, כשמלאכת הפינוי תימשך כחודש ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות