‘הושפעו מדאעש’: שני תושבי נצרת תכננו פיגועים בירושלים ובעפולה

שני המחבלים, בני 19 ו-21, נאשמים בתכנון פיגועי ירי ברחובות עפולה ובשער האריות בירושלים • אחד הנאשמים הודה שתכנן את הפיגוע עם סבו • הודו בתמיכתם בדאע"ש: הושפעו מסרטונים המביעים תמיכה בארגון הטרור
חיים טוויל
כ"ג אדר א' התשע"ו / 03.03.2016 14:00

פרקליטות מחוז צפון הגישה בצהריים (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד בהאא אלדין מסארווה בן 19 מיפיע, ונגד אמחד נביל אחמד בן 21 מנצרת.

השניים מואשמים בגין עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, ותמיכה בארגון טרור.

מחקירתם של השניים בשב”כ עלה, כי במהלך החודשים האחרונים נהגו להתפלל במסגד אל אקצא שבירושלים מדי שבוע, כאשר באחת מנסיעותיהם לשם החליטו לבצע פיגוע ירי כנגד כוחות בטחון – וזאת כחלק מהזדהותם עם ארגון הטרור דאע”ש ורצונם לבצע פיגוע ג’האד מטעמו.

מכתב האישום עולה כי ב-22 בינואר השנה, נעצר מסארווה על ידי חוקרי שב”כ והיחידה המרכזית במחוז הצפוני של המשטרה. בחקירתו הודה כי הוא תומך בדאע”ש ותכנן יחד עם סבו לבצע פיגוע ירי בשם הארגון נגד חיילים במחסום ג’למה או ברחובות עפולה.

בהמשך, מסארווה ואחמד תכננו פיגוע ירי נגד חיילים בשער האריות בירושלים.

כחלק מההכנות לביצוע הפיגוע אספו השניים כסף  במטרה לרכוש אקדח  ב-3,000 שקלים, כשכל אחד ישלם מחצית מהסכום.

בחקירתם ציינו השניים כי הושפעו מסרטונים המביעים תמיכה בדאע”ש. עוד עלה מהחקירה, כי מסארווה עמד בקשר עם סוכן חוץ של דאע”ש, והפיץ בעצמו תכנים של הארגון ברשת.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים על תום ההליכים המשפטיים נגדם.

שר הביטחון משה יעלון הכריז על ארגון הטרור דאעש כהתאחדות בלתי מותרת, ובאוקטובר האחרון הכריזה ממשלת ישראל על דאע”ש “ארגון טרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות