מחלוקת בין ליצמן לכחלון: מי ינהל את כספי ‘חיסכון לכל ילד’

עימות בין שר הבריאות לשר האוצר על תוכנית החיסכון שנולדה בהסכם עם המפלגות החרדיות • ליצמן דורש שהכספים ינוהלו בבנקים מסחריים בעוד כחלון מתעקש על בנק הדואר ובתי ההשקעות
נחמן גור
כ"ג אדר א' התשע"ו / 03.03.2016 11:01

שר הבריאות יעקב ליצמן דורש ממשרד האוצר להפנות את הכספים המיועדים לתכנית ‘חיסכון לכל ילד’ לבנק מסחרי גדול. זאת בניגוד לעמדתו של שר האוצר משה כחלון המעדיף כי בנק הדואר ובתי ההשקעות ינהלו את הכסף. כך מדווחת רחלי בינדמן ב’כלכליסט’.

הסיבה לדרישת ליצמן, כך לפי הדיווח, טמונה ברצונו כי גוף חזק ויציב ינהל את הכספים שיופקדו לטובת ילדי ישראל.

ולא מדובר בכסף קטן: תקציב קופת החיסכון העתידית צפוי לעמוד על כ־1.6 מיליארד שקל בשנה.

בימים אלו שוקד צוות במשרד האוצר על גיבוש התוכנית, שנולדה במו”מ – בעקבות ההסכמים הקואליציונים – ביןהאוצר למפלגות החרדיות.

בהסכם הקואליציוני דרשו המפלגות החרדיות להגדיל בחזרה את הסכום שקוצץ מקצבאות הילדים בימי ממשלת נתניהו-לפיד בשנת 2013, כולל החזר רטרואקטיבי של הכספים שקוצצו. לאחר התנגדות האוצר הוסכם, כי חלק מהסכום יופנה למסלול ‘חיסכון לכל ילד’. .

לפי ההסכם, יופרשו בכל חודש כ-50 שקל לטובת כל ילד, כאשר את הכסף ניתן יהיה למשוך כבר מגיל 18, בחתימת אחד ההורים.

לפי כלכליסט, הקו שנוקט כחלון מאז כניסתו למשרד האוצר הוא לייצר תחרות לבנקים ולהחליש את כוחם, כך שדרישתו של ליצמן מנוגדת לחלוטין למדיניותו.

כלכליסט מדווח כי צוות האוצר צפוי להמליץ שלא לאפשר לבנק גדול לנהל את החסכונות הללו, זאת מתוך רצון לעודד את הציבור להפנות את הכספים לחיסכון דרך שוק ההון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות