דרעי על ‘דיל’ עם הערבים: “תוקפא הריסת בתים”. ארדן: “לא בסמכותך”

דרעי דיווח לוועדת הפנים: "כל ראשי הרשויות הערביות הסכימו על הקפאת הריסתם של בתים לא חוקיים תמורת התחייבות שלא יבנו עוד בתים לא חוקיים עד להסדרת הנושא" • ח"כ דוד ביטן: "בשם מי מתחייבים? זו התחייבות סרק, לגלגל עיניים" • ארדן צייץ: "מוזר מאד. הפיקוח על הבניה כבר אינו במשרד הפנים"
נחמן גור
כ"ב אדר א' התשע"ו / 02.03.2016 16:07

שר הפנים אריה דרעי הציג היום בוועדת הפנים של הכנס דיל עם הערבים: “כל ראשי הרשויות הערביות הסכימו על הקפאת הריסתם של בתים לא חוקיים, תמורת התחייבות שלא יבנו עוד בתים לא חוקיים עד להסדרת הנושא”.

לדבריו “יש היום במגזר הערבי 50,000 בתים לא חוקיים, חלקם עם צווי הריסה. אנו פועלים להסדרת הנושא ובמקביל מעודדים ערים מצטיינות וגם נותנים תוספת תקציב לכל הרשויות הערביות. חבל על כל יום, אנו פועלים ומבצעים ולא ממתינים שהממשלה תסכם את הנושא בקרוב”.

כשדרעי אמר “יש 50,000 בתים לא חוקיים במגזר ובפועל המדינה הורסת מספר מועט מאד” – העיר ח”כ טלב אבו ערר: “1000 בתים זה מעט?”

דרעי השיב: “זה לא בתים. בנגב מדובר בסככות ומתקנים חקלאיים”.

על התחייבות ראשי הרשויות הערביות שלא ייבנו בנייה לא חוקית, העיר ח”כ דוד ביטן: “הם לא יכולים להתחייב על כך. בשם מי? ואם תהיה בנייה, אז מה? זו התחייבות סרק, לגלגל עיניים. אני לא בעד הריסה”.

יו”ר הוועדה, ח”כ דודי אמסלם: “במסגרת חוק ההסדרים הסדרנו את כל תוכניות המתאר במגזר הערבי. כל העבירות הוכשרו בתנאי שמעתה כל עבירת בנייה תטופל”.

דרעי אמר עוד: “מעדיף עובדים פלסטינים על פני עובדים ממקומות אחרים. פלסטיני שמפרנס את משפחתו זה דבר טוב”.

מי שטען כי ה’דיל’ שהציג דרעי חסר שחר, הוא השר גלעד ארדן – שהגיב על ציוץ של דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חדשות 2, שצייצה על ה’דיל’ שהציג דרעי.

“מוזר מאד”, צייץ ארדן. “הפיקוח על הבניה כבר אינו במשרד הפנים אלא באוצר, וסיכום כזה אינו ישים או אכיף ויעודד הפרות חוק המוניות וחריגות בניה נוספות”.

ארדן הוסיף:”למיטב ידיעתי סיכום כזה גם מנוגד להמלצות הצוות המקצועי בראשות המשנה ליועמ״ש ארז קמיניץ שבחן את הנושא”.

בתגובה מסר דרעי כי הסיכום עם ראשי הרשויות הערביות יובא לדיון בממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי הצדיק.
    02/03/2016 16:23
    זולטן
  1. ממתי דרעי עושה “הסכמים” עם הערבושים בשם ממשלת ישראל? ובכלל, איך פושע מורשע מייצג את הממשלה? להעיף את דרעי ומרעיו מהממשלה! מוטב בחירות מקואליציה עם פושע מורשע!!!!