המקובל יעקב עדס זילזל בשידור ברב שטיינמן – והתקשר להתנצל

רבי יעקב עדס תקף ב'קול ברמה' את מתווה הכניעה בכותל: "צריך להפעיל לחץ על השר אזולאי שלא יחתום" • נשות הכותל: "לא מתחשבים במתווה. גם בבג"ץ לא מתחשבים" • על ההברזה של מלכיאלי: "לא מבין איך אנשים לא מגיעים להצבעה" • ועל בתי גדולי ישראל: "יודע איך הדברים מתנהלים"
יוני גרין
כ"ב אדר א' התשע"ו / 02.03.2016 10:52

המקובל הגאון רבי יעקב עדס, העניק הבוקר (רביעי) ראיון מיוחד לתוכנית ‘ישר ולעניין’ עם יקי אדמקר ודודי שוומנפלד בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’.

“זה כאב גדול”, אמר על מתווה הכניעה בכותל המערבי. “הרפורמים זה הסיטרא אחרא ובכותל הם מנעצים את ציפרוניהם. הקבוצה הבעייתית שבאה כל חודש, הם לא מתחשבים במתווה. הם גם בבג”ץ לא מתחשבים, גם בשנים שבהם היה לרעתם, הם צפצפו על החוק.

“כל אחיזה של הרפורמים זו עקירת התורה. שמעתי שהשר דוד אזולאי לא חתם, צריך להפעיל עליו את כל הלחץ שלא יחתום”.

על החלטת בג”ץ המקוואות אמר: “זה חמור מאד מאד. הגיור הרפורמי הוא ליצנות, אם טובלים במקווה חרדי, זה יביא לחשוב שהגיור הוא טוב הלכתית, זה חמור”.

על ההברזה של נציג ש”ס מיכאל מלכיאלי מההצבעה על ‘מתחם התחנה’, מהלך שהוביל לאישור חילול שבת המוני בירושלים: “זה כואב מאד, לא מבין איך אנשים לא מגיעים להצבעה, אמרו לי שמדובר בחרדים, לא יכול להבין את זה. צריכים להילחם כמו בעבר על קדושת השבת”.

על גדולי ישראל אמר: “לא ידוע לי על אף אחד מחברי מועצות גדולי התורה או חכמי התורה שהיו שם (בכותל). אני יודע איך הדברים מתנהלים בבתים של גדולי ישראל. בבית של הרב שטיינמן יש תור לדוד שפירא ויש תור לרב שטיינמן. דוד שפירא הוא הקובע”.

זמן קצר אחר כך התקשר הרב להתנצל בשידור: “אמרתי דברים שעלולים להתפרש כפגיעה, הרב שטיינמן הוא גדול הדור. אני מבטל בביטול גמור את הדברים גם על חכמי וגדולי הדור”.

האזינו להתנצלות:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא לא התנצל, ולא אמור להתנצל, יש אפליה בקבלת קהל לרב, ולזה הוא התכוון
    04/03/2016 02:22
    ישורון
  1. אין צורך להיות פוסק כדי לאסור לרפורמים מקום בכותל. גם חילוניים מתנגדים.