שלי מצליפה בלפיד וליברמן: ‘הם ראו ארץ נהדרת וזה נתן להם רעיון?’

ח"כ שלי יחימוביץ על הכנס שארגנו לפיד וליברמן בכנסת: "כמה מגוחך היה היום לראות את ליברמן, נזק דיפלומטי מהלך, בכנס חרום ל'הצלת מעמדה הבינלאומי של ישראל' ולידו שותפו להצלה, אחיו החדש, לפיד" • "אין גבול למופרכות ולזלזול באינטליגנציה שלנו? מה הם חושבים שאנחנו, סניליים? טיפשים?"
אבי כץ
כ' אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 17:30

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, ויו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קיימו בצהרים (שני) כנס משותף במשכן הכנסת, תחת הכותרת “נלחמים על מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם”.

השניים הסבירו בהודעה משותפת שפרסמו: “כנס החירום נערך בעקבות המשבר ההולך וגובר ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ההחלטה לסגור נציגויות של משרד החוץ ברחבי העולם ופיצול המשרד לשישה משרדים שונים מסיבות פוליטיות, ללא שר חוץ במשרה מלאה – דבר המהווה פגיעה קשה ביכולת לנהל מערך חוץ אפקטיבי ומתואם כפי שנדרש במדינת ישראל בעת הזו”.

מי שלא קנתה את ההצגה של השניים, הייתה ח”כ שלי יחמוביץ מהמחנה הציוני, שהצליפה בעמוד הפייסבוק שלה, תוך שהיא מצרפת את תמונת השניים, לצד תמונה של שחקנים מחקים אותם בתכנית ‘ארץ נהדרת’:

“אוי כמה מגוחך היה היום לראות את איווט ליברמן, נזק דיפלומטי מהלך עם קבלות, בכנס חרום בכנסת ל’הצלת מעמדה הבינלאומי של ישראל’. ולידו שותפו להצלה, אחיו החדש, יאיר לפיד.

בארץ נהדרת הנהדרת, אלי פיניש כלפיד אומר שהוא הזדעזע מתליית הפוסטרים בלונדון כיהודי, כציוני וכפוסטר. ואילו אסי כהן בתפקיד ליברמן מתרעם על כך שבחו”ל מבקרים את ישראל ולא עוסקים בסוריה, שם אלפים נטבחים מדי יום והעולם עומד מנגד ולא מעודד.

מה יש לזוג המוזר הזה, הם ראו ארץ נהדרת וזה נתן להם רעיון? החליטו שהם יכולים להצחיק אותנו בכנסת יותר משאלי פיניש ואסי כהן עושים את זה באולפן?

בכלל, מה זאת ההתמודדות הפאתטית והמלאכותית הזאת באופוזיציה (והשניים האלה לא לבד) על כהונת שר החוץ בכאילו? התמודדות עקרה, יקרה, מעוררת גיחוך, ואגלה לכם עוד משהו: תרוץ מצויין להיעדרות סדרתית מהכנסת.

אוי איווט, איווט. אין ספק שאתה תשפר את מצבנו בארופה, בארה”ב, ובכל מרחבי הגלקסיה.

האיש ש(רשימה חלקית בהחלט) קרא להפציץ את סכר אסואן, הציע לנשיא מצרים ללכת לכל הרוחות, כונה על ידי דובר משרד החוץ המצרי ‘גזען וחסר נימוס’, גרם לממשלת ישראל להתנצל בגללו ונתבע על ידי המצרים להתנצל ערב מינויו לשר חוץ;

האיש שאמר בדיפלומטיות מעודנת לשרי החוץ של צרפת וספרד – ‘תפתרו את הבעיות שלכם לפני שאתם באים ללמד אותנו’;

האיש שאפילו דיפלומט סביר כמו דני איילון, שהיה סגנו ואיש מפלגתו, ארגן בשביל הבוס את הארוע המביש שבו הושיב את השגריר הטורקי על כסא נמוך;

האיש שקרא את הקריאה המצמררת לא לקנות בחנויות של ערבים בגלל שביתה במגזר;

האיש שעמד באו”ם ובאופן היסטורי וחסר תקדים נאם כשר חוץ נגד ראש הממשלה;

האיש שאת התנהגותו כשר חוץ כינה בן זוגו החדש לפיד ‘בושה’, וגם הסביר כמה נזק הוא גורם ואיך צוחקים עלינו בעולם בגללו.

אין גבול למופרכות ולזלזול באינטליגנציה שלנו? מה הם חושבים שאנחנו, סניליים? טפשים? שנחשוב שהם מביאים תועלת? שלא נבין שמדובר בתרגיל פוליטי ריק למתחילים? יש מצב.

והערה ככה בקטנה: לפיד וליברמן הם שר החוץ ושר האוצר שבתקופתם היתה השביתה הארוכה ביותר במשרד החוץ; זה לא רצה לתת שקל והשני לא הסכים לדבר אתם בכלל. כן כן את אותם עובדים מסורים ונפלאים שעכשיו הם תובעים לתגמל ולתגבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות