שלוחי חב”ד במומביי העניקו לבנם את שמו של השליח שנרצח בפיגוע

בברית מילה שנערכה בצהרים לבנו של הרב ישראל קוזלובסקי, שליח הרבי מליובאוויטש זצ"ל במומביי, נקרא שמו של התינוק גבריאל-נח - על שמו של הרב גבריאל-נח הולצברג הי"ד, שנרצח על קידוש ה' לפני קצת יותר מ-7 שנים במתקפת טרור רצחנית על בית חב"ד
נתן פרל
י"ט אדר א' התשע"ו / 28.02.2016 17:33

מעגל מרגש נסגר במומביי שבהודו: בברית מילה שנערכה בצהרים (ראשון) לבנו של הרב ישראל קוזלובסקי, שליח הרבי מליובאוויטש זצ”ל במומביי, נקרא שמו של התינוק גבריאל-נח – על שמו של הרב גבריאל-נח הולצברג הי”ד, שליח הרבי במומביי שנרצח על קידוש ה’ לפני קצת יותר מ-7 שנים במתקפת טרור רצחנית על בית חב”ד.

בברית המילה המרגשת, שנערכה בבית חב”ד במומביי, השתתפו בני המשפחות שהגיעו מחו”ל, לצד מקורבים של בית חב”ד, ושלוחי חב”ד ממדינות המזרח הרחוק.

הרב קוזלובסקי ורעייתו, המפעילים במסירות נפש את בית חב”ד במומביי לאורך מעגל השנה, יצאו לשליחות לפני למעלה משנתיים.

הם ממלאים את מקומם של זוג השלוחים, הקדושים הרב גבריאל-נח ורעייתו רבקה הולצברג הי”ד.

השליח הרב שמעון ברגמן, מנהל בית חב”ד במרכז העסקים שורק, טס למומביי, כדי להשתתף בברית המילה של אחיינו – ואלו רשמיו:

“ואעבור עלייך ואראך מתבוססת בדמייך, ואומר לך בדמייך חיי”. לפעמים זוכים, ומקבלים הסבר מוחשי.

הסכיתו ושמעו.

אני נמצא כעת במומביי הודו. נסעתי לכאן לרגל שמחת הברית לרך הנולד, בנם של אחותי וגיסי היקרים, השלוחים פה.

האמת, שנסיעה למומביי היא דבר קצת קשה בשבילי. הידיעה שאתה מסתובב בבניין בו נרצחו כמה יהודים, וביניהם השלוחים גבי ורבקי הי”ד, נותנת תחושה קשה. במקום בו הם תכננו לחיות ולעשות בשביל לקדש שם שמים, הם מצאו את מותם… על קידוש ה’.

אני זוכר את זה כבחור צעיר בישיבה בכפר חב”ד. איך לאחר ימים מתוחים התבשרנו כולנו בבשורה המרה. זה היה עצוב. היה נורא לעמוד מול גופותיהם הדוממות ולומר תהילים. תחושה קשה של “מתבוססת בדמייך”…

אבל, הרבי המשלח בכוחו הגדול, לא נותן לנו ליפול. ולאחר שמונה שנים, נראה שהמקום קם לתחיה ממש. השלוחים החדשים ישראל וחיה שיחיו פועלים ומחיים את המקום.

והנה אנחנו עומדים עכשיו בברית מילה לבנם. הוא נולד פה, לתוך השליחות הקדושה הזאת. והוא זוכה לבוא בברית כאן, בבניין שבו נרצחו השלוחים הי”ד. באותה קומה ממש.

וכשנדמה לנו שהתרגשנו מספיק, מתחיל הסבא שיחי’ להקריא את הברכות. אלקינו ואלוקי אבותינו קיים את הילד הזה לאביו ולאמו ויקרא שמו בשראל… רעד אוחז את כולם.. גבריאל נח.

במקום בו מסר את נפשו גבריאל נח הולצברג הי”ד נולד גבריאל נח חדש שימשיך את דרכו.

ואומר לך בדמייך חיי.. ואומר לך בדמייך חיי..

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהי זכרם ברוך. ישר כח לחב״ד
    29/02/2016 09:52
    תמר
  1. ישר כח לחב״ד