הרפורמים: לשלול הרשיון לערוץ 20 • הערוץ: אם בגללכם יקחו – שיקחו

מנכ״ל התנועה הרפורמית בישראל דורש מהמדינה לשלול את רשיונו של ערוץ 20 מאחר ואינו מעניק במה מספקת לתנועה • הנהלת הערוץ: "אתם לא באמת זרם ביהדות. אם בגללכם יקחו לנו את הרישיון - שיקחו. שלמות העם ואחדות רחבת הכותל חשובה וגדולה מכל דבר אחר. גם מאיתנו"
אבי כץ
י"ט אדר א' התשע"ו / 28.02.2016 00:29

מנכ״ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, דורש מהמדינה לשלול את רשיונו של ערוץ 20 – ערוץ המורשת – מאחר והוא אינו מעניק במה מספקת לתנועה הרפורמית בישראל שהינה, לטענתו, זרם מהותי ביהדות ובמורשת.

קריב הוא חבר מפלגת העבודה. בפריימריס  לקראת הבחירות לכנסת ה-20 הוא סיים במקום ה-14, אך בעקבות הבטחות הייצוג והשריונים הוצב רק במקום ה-32 ברשימת המחנה הציוני לכנסת.‏

מנהלי  ערוץ 20 הגיבו אמש בדף הפייסבוק על הדרישה של קריב:

“מר קריב, אתם אולי זרם, אבל אתם לא באמת זרם ביהדות. לבנות לעצמכם מתחם נפרד בכותל – זו לא יהדות. לפעול להטמעת מנהגי נוצרים בבתי הכנסת – זו לא יהדות.

ואתם גם לא מורשת. יותר משלושת אלפים שנה היהדות עוברת מדור לדור, מאב לבן. היא זו ששמרה עלינו כעם אחד. לפצל כעת את עם ישראל במקום הכל כך קדוש לו, בכותל המערבי, זו לא מורשת.

אז אנחנו אומרים כאן בפה מלא: אנחנו לא חושבים שערוץ 20 צריך לייצג נסיונות לפלג ולשסע את עם ישראל.

מזייפים בעולם שעוני רולקס, מזייפים נעלי אדידס, אבל בואו לא נזייף אנחנו את היהדות, בואו לא נחלק את הכותל לשניים. אם אסור לחלק את ירושלים, ואסור, אז בטח שאסור לחלק את רחבת הכותל. זו תחילת הסוף.

ואם בגלל מר קריב יקחו לנו את הרישיון – שיקחו. שלמות העם היהודי ואחדות רחבת הכותל חשובה וגדולה מכל דבר אחר. גם מאיתנו”.

המועצה לשידורי כבלים ולוויין אישרה ביום חמישי האחרון את תיקון הרישיון של ערוץ 20, ומעתה 75% לפחות מתכני הערוץ יהיו תכני מורשת, ו-25% יוכלו להיות תכנים ‘כלליים’ אחרים.

ההחלטה הגיעה בתוך הליך שימוע שקיימה המועצה במסגרתו הוגשו התנגדויות מגורמים רבים בשוק התקשורת הישראלי ובהם קשת, ערוץ 10, ערוץ 24, RGE וחדשות 2.

ההחלטה אינה כוללת התייחסות לשידורי חדשות. לעת עתה אין לערוץ אישור לשדר חדשות.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא עוד הרבה זמן
    28/02/2016 05:42
    כחלון
  1. הרפורמים יתחילו לעשות בכותל בר מצווה לכלבים בת מצווה לכלבה אחרי זה יכשירו כלבלב לרבי זו המטרה של הרפורמים חיסול היהדות אין גבול לחוצפה של הנחש צריך לדרוך על הראש של הנחש איך שהוא קטן בגרמניה היו רפורמים יהודונים ניסו לשחק אותה גויי ככל הגויים בא היטלר לרענן להם את הזיכרון בוא יהודון לסבא של הסבא שלך היה זנב יהודי יאללה לגזים! חילוני קנאי להיסטוריה היהודית

  2. צודקים בערוץ 10
    28/02/2016 19:06
    יוסי
  3. כל מילה פנינה. ראוי להם שיקבל שכר שיחה נאה.

  4. מצטרף לכל מילה
    28/02/2016 19:09
    דוד
  5. ראוי להם לרפורמיסטיים שילמד מעט היסטוריה.
    בעצם עד שילמדו, הם עצמם כבר יימחקו מההיסטוריה היהודית.