שרה נתניהו ערערה בפרשת מני נפתלי: “עדויות שהוא אלים”

רעיית ראש הממשלה הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על פסק הדין שניתן בתביעה של מני נפתלי, משום שלא התאפשר לה להביא עדים וראיות שיוכיחו את עמדתה • מבקשת מבית המשפט לבטל את הקביעות לפיהן מני נפתלי סבל מהעסקה פוגענית מצידה
נחמן גור
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 13:59

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגישה היום (חמישי) ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על פסק הדין  שניתן בבית הדין האזורי בתביעתו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה בירושלים, מני נפתלי.

נתניהו מבקשת בערעור מבית הדין לבטל את הקביעות העובדתיות שניתנו בפסק הדין, לפיהן סבל מני נפתלי מהעסקה פוגענית מצידה.

נתניהו טוענת, כי בית הדין האזורי לעבודה בירושלים לא אפשר לה להביא עדים וראיות שיוכיחו את עמדתה, וזאת משום שלא שימשה צד להליך התביעה, שהוגש נגד משרד ראש הממשלה.

בערעור שהגישה נכתב כי ראיות שכאלו, אם יישמעו יוכיחו את “אופיו האלים והפרובוקטיבי” של נפתלי.

בערעור נטען בין היתר: “קיימות עדויות המעידות על אופיו האלים והפרובוקטיבי של התובע, ובכלל זה ניצול תפקידו כאב בית במעון לצורך קבלת הטבות, התנהגות אלימה כלפי תושבת עירו וניסיון סחיטה באיומים.

“לוּ היתה ניתנת למערערת ההזדמנות לעשות כן, היא היתה יכולה להביא לבית הדין עדויות חד משמעיות המוכיחות ש’אירוע ההתעלפות ואי הזמנת האמבולנס’ עליו העידה אתי חיים אירע ביום שבו נפצע ראש הממשלה ברגלו, בניגוד לעדותה כי האירוע אירע ביום אחר”.

עוד נאמר בערעור: “בית הדין התעלם מהמסקנה המתחייבת מהעובדה שהן התובע והן חברו גיא אליהו, שתבע אף הוא את המדינה על העסקה פוגענית כביכול, הביעו את רצונם להמשיך לעבוד במעון למרות שלטענתם הועסקו באופן פוגעני.

“איך אפשר להסביר רצון זה עם העסקה פוגענית? לעניין שעות העבודה, בית הדין התעלם מהודאת התובע ועדים נוספים ולפיה התובע הוא שקבע את היקף שעות עבודתו, וכן מעדותו של גיא אליהו שדו”חות השעות היו ‘מנופחים’, עקב ‘פיברוקם’ על ידי התובע וגיא אליהו”.

מיד לאחר פסק הדין בתביעתו של נפתלי, אשר כלל קביעות קשות בנוגע להתנהלותה של רעיית ראש הממשלה במעון הרשמי, טענו עורכי דינה של נתניהו כי לא התאפשר לה להביא עדים מטעמה שיפריכו את טענותיו של נפתלי ויציירו באופן מלא את התמונה העובדתית הנכונה.

לדבריהם, העובדה שבית המשפט קבע קביעות עובדתיות בנוגע לגברת נתניהו בהליך שלא היתה צד לו פוגעת בעקרונות הצדק.

ב-10 לפברואר פסקה השופטת פרו’זינין לטובתו של נפתלי בתביעה שהגיש נגד המדינה, ראש הממשלה ועזרא סיידוף סמנכ”ל במשרד ראש הממשלה, וקבעה כי ישולמו לו פיצויים – על ידי המדינה – בסך של 155,000 שקלים, וזאת בנוסף למימון הוצאות משפט בסך 15,000 שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות