הדרך לכנסת פתוחה: יהודה גליק זוכה מתקיפת מוסלמית על הר הבית

פעיל הימין שהואשם כי שבר את ידה של אישה מוסלמית על הר הבית והורחק ממנו - זוכה בבית המשפט לאחר שהמשטרה חזרה בה • גליק הוא הבא בתור ברשימת הליכוד: יכול היה להתמנות כחבר כנסת בזכות החוק הנורבגי - אך ביקש משני שרים שהציעו להתפטר לטובתו להמתין לזיכוי
יוני גרין
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 11:16

שנה וחצי אחרי שפעיל הימין יהודה גליק הואשם בשבירת ידה של אישה מוסלמית בהר הבית והורחק מההר: שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי כדורי, זיכה הבוקר (חמישי) את גליק מכל האישומים נגדו, לאחר שהמשטרה החליטה לחזור בה מכתב האישום נגד גליק.

בהודעתה ציינה הפרקליטה מטעם המדינה, כי ההחלטה לחזור מכתב האישום התקבלה בעקבות “קשיים שנבעו מעדותה של המתלוננת וכן מעדותו של עד הראייה חיר שימה” – זאת לאחר שבמהלך הדיונים התברר כי האישה שטענה כי גליק תקף אותה, וכן בעלה, שלכאורה היה עד ראיה לאירוע – שיקרו בעדותם בבית המשפט.

ההחלטה פותחת בפני גליק את האפשרות לעלות שוב להר הבית – וגם להתמנות כחבר כנסת מטעם תנועת הליכוד.

יהודה גליק הוא הבא בתור ברשימת הליכוד. הוא יכול היה להתמנות כחבר כנסת כבר לפני חודשיים, בזכות החוק הנורבגי – אך לפי דיווח בג’רוזלם פוסט, הוא החליט לדחות אז את כניסתו אל בית הנבחרים הישראלי.

לפי הדיווח, שני שרים מטעם הליכוד, המיודדים עם גליק, הציעו לו כי יתפטרו לטובתו, לאחר שח”כ אמיר אוחנה החליף את השר לשעבר סילבן שלום, שפרש מהחיים הפוליטיים – אולם גליק ביקש מהם להמתין.

לפי הג’רוזלם פוסט, הסיבה לכך הייתה התביעה שהייתה תלויה כנגדו.

גליק היה מעוניין לטהר את שמו לפני שיהפוך באופן רשמי לחבר כנסת. הוא אמר אז כי הוא מאמין שזה יקרה בחודשים הקרובים.

הבוקר אמר גליק: “יש כאן הרבה גורמים שצריכים לעשות חשבון נפש, אבל בעת הזאת אני עדיין לא עוסק בזה, אלא בהודאה לה’ ולכל שליחיו על סיום תקופה של סיוט, יגון ואנחה, שבה אזרח, בזמן שהתמודד בטיפול נמרץ במערכה על חייו, נאלץ בו-זמנית להיאבק מול מערכת שהייתה אמורה להגן עליו ומוצא אותה מגויסת יד ביד עם הגרועים שבאויבינו, במעשה שהוא כולו טרור משפטי”.

יהודה גליק נולד בברוקלין. עם מינוי לחבר כנסת הוא יהפוך לח”כ השני שנולד באמריקה שיכהן בכנסת הנוכחית. כעת מכהן בכנסת מייקל אורן, שנולד בניו יורק וגדל בניו ג’רזי.

תהיה זו הפעם הראשונה ששני חברי הכנסת שנולדו באמריקה מכהנים באותו זמן.

גליק, בן 50, עלה לישראל עם הוריו כשהיה ילד בן 8 וגדל בבאר שבע. הוא אמר בפומבי כי אשתו, יפי, אינה רוצה שיכנס לכנסת. יצוין כי אחיה, נחום לנגנטל, כיהן כח”כ מטעם סיעת המפד”ל.

באוקטובר 2014 נורה גליק בידי מתנקש ערבי ונפצע באורח אנוש, אך החלים.

הוא תושב היישוב עתניאל שבהר חברון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות