המועצת לח”כים: “לא לשתף פעולה עם ממשלה שמכירה ברפורמים”

משבר קואליציוני? מזכיר המועצת, הרב מרדכי שטרן, שיגר מכתב לח"כים בו הוא מודיע: "עליכם להתנות שיתוף הפעולה עם הממשלה בחקיקת חוק שכל ענייני הדת והיהדות מתנהלים על ידי האורתודוכסים ולא על ידי הריפורמים" • ויש גם דד ליין
יוני גרין
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 09:57

לקראת עימות קואליציוני? הבוקר (חמישי) שיגר מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הרב מרדכי שטרן, מכתב לחברי הכנסת של אגודת ישראל, בו הוא מודיע להם כי על פי החלטת המועצת מאתמול, נאסר עליהם לשתף פעולה עם ממשלה שמכירה ברפורמים.

לכבוד

חברי הכנסת של אגודת ישראל
שלום וברכה.

אחדשה”ט,

מאחר ולאחרונה קיימת מגמה מצד הממשלה להכיר ברפורמים כזרם ביהדות, דבר שיכול להזיק בכל תחומי הדת בארצנו הק’, נתבקשתי ע”י רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להודיעכם כי דעתם היא שאסור לשתף פעולה עם ממשלה כזו.

ולכן עליכם להתנות את שיתוף הפעולה עם הממשלה בחקיקת חוק שהסטטוס קוו בענין דת ומדינה הקיים ומקובל זה עשרות שנים בישראל שלפיו מתנהלים כל ענייני הדת והיהדות ע”י האורתודוכסים ולא ע”י הרפורמים, חייב להישמר כפי שהיה. [יש לפרט בחוק את כל הנושאים השייכים לענין].

נא לדווח תוך 30 יום למועצת גדולי התורה על פעילותכם בענין.

בכבוד הראוי, ובברכה
מזכיר מועצת גדולי התורה

מועצת אגודת ישראל, מכתבים

החלטת המועצת התקבלה לאחר דיון שארך שעתיים, בו דנו האדמו”רים בהכרה של הממשלה בתנועה הרפורמית על רקע מתווה הכניעה של הרחבה המעורבת של הרפורמים בכותל המערבי והחלטת בג”ץ המקוואות

בישיבה השתתפו חברי ‘המועצת’ האדמו”רים מגור, ויז’ניץ, צאנז, באיאן, בעלזא, סלונים, ביאלא, סאדיגורה, והאדמו”ר מסערט ויז’ניץ – שזו היתה לו השתתפות ראשונה בישיבה של המועצת. האדמו”ר הרמ”מ מויז’ניץ  והאדמו”ר ממודז’יץ שוהים בארה”ב.

במהלך הישיבה הציג רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ את ההסכם שהעניק לרפורמים את הרחבה בכותל המערבי.

בישיבה השתתפו גם חברי הכנסת של המפלגה: שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש, וחברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר.

כמה מחברי המועצה הביעו את התנגדותם למתווה שהושג בכותל המערבי, והביעו חשש כי הוא יוביל להענקת הכרה בתנועה הרפורמית בכל תחומי החיים, כולל גיור. יחד עם זאת, המועצת לא תצא חזיתית נגד המתווה שהושג.

אמש  נאם ח”כ ישראל אייכלר מעל בימת הכנסת והציג את רוח הדברים שנאמרו בישיבת המועצה – העולים גם מהמכתב של מזכיר המועצת המתפרסם הבוקר: “אשתף את הציבור בתחושת חרדת הקודש של גדולי ישראל שלבם פועם להצלת עם ישראל מן הקטרוג בשמים שבחילול הכותל המערבי וחילול קדשי ישראל.

“יש לכם זמן קצר להחליט אם אתם שותפים עם קרוב למליון יהודים חרדים בארץ ישראל או עם עסקנים רפורמים שחיים בארה”ב ונלחמים נגד עם ישראל בכל החזיתות וזוממים ליצור מלחמת דת בין אזרחי ישראל.

“יש להפסיק מיד את חילול הקודש בכותל המערבי ולתקן את חוק המקוואות.

“לפי ההסכם הקואליציוני, כל הפרת סטאטוס קוו על ידי בג”צ תתוקן בחקיקה. יחוקק מיד כי רק הרבנות הראשית מוסמכת לקבוע את סדרי הפעילות במקוואות. חוק ביטול גזירת הליב”ה נגד החינוך החרדי של הבג”צ ופירון. לחוקק חוק הבטחת הכנסה לאברכים ותעסוקה לחרדים. תחליטו מיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות