הלווית אליאב ז”ל: “שילבת תורה, צבא ומשפחה” • תיעוד

אלפים הגיעו ללוות את רב סרן אליאב גלמן ז"ל, שנהרג במהלך ניסיון פיגוע בצומת גוש עציון, בדרכו האחרונה • אביו ספד: "אתה מצטרף למקדשי שם שמים. דורות רבים מסרו את נפשם ואנחנו בכאב גדול מקבלים את הדין"
חיים טוויל
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 09:45

אלפים השתתפו אמש (רביעי) בבית העלמין בכפר עציון בהלווייתו של רב סרן אליאב גלמן ז”ל, בן 31 מכרמי צור, שנהרג במהלך ניסיון פיגוע בצומת גוש עציון.

הוא הותיר אחריו אישה – רינת, ושני בנים – יאיר ויואב. רינת צפויה ללדת בעוד כחודשיים.

דוד, אביו של גלמן, ספד לו: “בני אליאב, לא העליתי על דעתי שאני אהיה המקהלה שלך. השקט שאפיין אותך על מי שהיית בחייך הקצרים. אתה מצטרף למקדשי שם שמים. דורות רבים מסרו את נפשם ואנחנו בכאב גדול מקבלים את הדין. המסר שלי היום לעם ישראל הוא להמשיך לקדש שם שמים למרות הנסיונות שאנו עוברים”.

רענן, אחיו של גלמן, ספד: “אחי הצעיר, אליאב. אני רוצה להודות לך שזכיתי להיות במחיצתך, אח מתוק. את הסדר והארגון אתה הובלת בבית. ידעת תמיד מה אתה רוצה לעשות. תודה על השיחות המשותפות, הייתה לך תפיסת עולם, משנה סדורה. רק בזכות אחדות נשרוד את המלחמה הזו שלא התחילה לפני כמה חודשים, אלא מאז שהגענו לפה ואנחנו ננצח”.

אליאב

האח אייל: “ברור לי שאתה יודע שהשמש תעלה מחר ועם ישראל ימשיך את הגבורה היהודית ויתקדם לשלמות שכה אהבת. כולך היית מחובר לעם הזה. לפני שנה וחצי בצוק איתן נפל בניה ושוב אנחנו משלמים את המחיר. אם לא נכריע את האוייב ביו”ש, נקבל אותו בעזה – ומכריעים רק בבניה וקניין בכל מרחב ארץ ישראל”.

האחות צופיה: “התחלתי לעשות לך כיפה ולא סיימתי אותה. חשבתי הרבה מאוד כיצד היא תהיה מדויקת ומאוד יפה. לא הצלחתי לסיים אותה – אבל אתה סיימת. אליאב תשמור עלינו – בבקשה תהיה האחרון”.

בנימין שמאי, חמיו של גלמן ז”ל הספיד: “חתננו האהוב, עניו – אבל ראשון שנרתם לעזרה. הספר לא מש מידו. שילבת תורה, צבא ומשפחה. תתפלל על אשתך, בניך, על המשפחה. תתפלל על כלל על עם ישראל ועל המנהיגים שה’ יתן להם את העוז לא לפחד לא מארה”ב ולא מאירופה ושישמרו על כל היושבים בציון”.

השר זאב אלקין ספד: “צומת הבנים, צומת הדמים, איזה מחיר שילמנו. הצומת הפך לסמל של האחיזה שלנו בחבל ארץ זה. חזרנו פעם אחר פעם. חיות טרף עם סכינים ביד. מי שעשה את הפיגוע הזה היום הוא מורה. איזה חינוך? זה החינוך שהם נותנים לילדים שלהם – לרצוח”.

אליאב

מתחקיר האירוע עולה כי סמוך לשעה 12:20 הגיע המחבל, מורה למתמטיקה, ברגל מכיוון מחנה אל ערוב הנמצא בסמוך לצומת הגוש. המחבל עורר את חשדם של לוחמי גדוד חרוב מחטיבת כפיר שאיבטחו את הטרמפיאדה לכיוון דרום.

שני לוחמים דרשו ממנו לעצור כדי לבדוק אותו.

בשלב זה פתח המחבל הפלסטיני בריצה, כשבידו סכין שלופה, והתקדם לעבר הטרמפיאדה, בהם המתין באותה העתה גם גלמן. הלוחמים זיהו סכנה מיידית ופתחו באש לעברו.

במקביל, הבחין רס”ן (מיל’) גלמן במתרחש, התקרב לעברו של המחבל ושלף את האקדח שהוא נושא עמו על מנת לירות לעבר המחבל. גלמן נקלע לקו האש של לוחמי גדוד חרוב מחטיבת כפיר ונפגע משני קליעים בפלג גופו העליון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שילוב
    25/02/2016 17:48
    מומי
  1. פתאום אפשר לשלב תורה ,עבודה וצבא?