מורה חרדי ממרסיי נעצר: בדה כי הותקף בידי פעילי דאעש

מורה חרדי העובד כמורה להיסטוריה בבית ספר 'יבנה' במרסיי שבצרפת, נעצר אתמול על ידי המשטרה המקומית לאחר שעל פי החשד בדה מליבו כי הותקף בידי פעילי דאע"ש בחודש נובמבר • טען אז כי שלושה אלמונים תקפו אותו בסכין, ואחד מהם לבש חולצה עם סמל המדינה האסלאמית
נתן פרל
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 08:47

מורה חרדי מהעיר מרסיי שבדרום צרפת נעצר אתמול (רביעי) לאחר שלטענת המשטרה בדה מליבו כי הותקף על ידי פעילי דאע”ש בחודש נובמבר האחרון.

האיש בדה את האירוע, ככל הנראה על רקע אישי, כדי לעורר את רחמי משפחתו באמצעות סיפור התקיפה, שלא הייתה.

האירוע התרחש פחות משבוע לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בפריז, שגרמה לזעזוע ברחבי העולם. האיש, בשנות ה-50 לחייו, אזרח ישראלי, עובד כמורה להיסטוריה בבית ספר ‘יבנה’ בעיר.

המורה טען אז כי שלושה שהזדהו כתומכי דאע”ש קראו לעברו קריאות אנטישמיות, ודקרו אותו באמצעות סכין, כאשר צעד ברחוב ליד ביתו ברובע ה-13, כאשר שלושה מוסלמים

המקרה, שדווח בהרחבה בכלי התקשורת בישראל וברחבי העולם, העלה לכותרות את מצבה של הקהילה היהודית וחששה מפני תקיפות של אנשי דאע”ש.

יום לאחר האירוע הזמין המורה את העיתונות לביתו שבמרסיי וסיפר על פרטי המקרה. לדבריו הוכה על ידי שלושה גברים שהציגו עצמם כפעילי ארגון הטרור.

“עזבתי את הבית שלי בסביבות 7:00 בבוקר”, סיפר האיש אז. “שני אנשים עצרו אותי ושאלו איך להגיע לרחוב מסוים. הם שאלו אותי אם אני יהודי או מוסלמי. אמרתי להם שאני יהודי, ופתאום הם הרביצו לי וצעקו לעברי הערות אנטשמיות”.

לטענתו, אחד מהתוקפים לבש חולצה של ארגון דאע”ש, אולם לדבריו, הוא הצליח להינצל לאחר שמכוניות שעברו באזור הבריחו אותם.

התובע במרסיי ברייס רובין מסר אז כי השלושה, רכובים על שני קטנועים, התקרבו למורה בעת שזה היה ברחוב. לדבריו, אחד התוקפים לבש חולצה של דאעש, ואחר הציג תמונה בטלפון הנייד שלו של מוחמד מראח, שביצע שלושה פיגועים בדרום צרפת ב-2012, אחד מהם הוא הפיגוע בבית הספר היהודי ‘אוצר התורה’ בטולוז.

משטרת מרסיי הודיעה אז גם כי תתגבר באופן משמעותי את כוחותיה מסביב לריכוזים היהודיים הגדולים בעיר, ואכן כבר הערב נשלחו כוחות ביטחון רבים למקום. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות