מדריך כליאה בכלא 6 הצטלב לעיני החיילים מול ארון קודש – והושעה

המדריך הגיע אל מתחם בית הכנסת באמצע קדיש בתפילת שחרית - וולאחר שהתרגז על שהמתפללים לא השיבו לו הצטלב • בהזדמנות אחרת אמר: "תלכו לשים את הקופסאות השחורות האלו שלכם, ואת הבדים הלבנים" • הוא הועמד לדין במהירות והושעה מתפקידו
חיים טוויל
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 14:30

סערה בכלא 6: מדריך כליאה בכלא הצבאי בעתלית, ביזה במספר הזדמנויות את קודשי ישראל, ואת המתפללים הכלואים במקום.

לפי דיווח באתר ‘הקול היהודי’, השיא התרחש ביום שלישי בבוקר, בעת שהמדריך הגיע למתחם בית הכנסת שבפלוגה א’ בכלא, באמצע תפילת שחרית שהתקיימה במקום. המתפללים היו באמצע אמירת קדיש מפי החזן. המפקד ניסה לדבר עם המתפללים, אך אלו לא השיבו מכיוון שהיו באמצע התפילה.

בשלב זה, המפקד הצטלב מול ארון הקודש והמתפללים, באמצע הקדיש.

החיילים מחו, אך כנגדם הוא התעקש שיאמרו לו “המפקד” בסוף המשפט, על פי כללי הכלא.

בהזדמנות אחרת אמר המפקד לכלואים: “תלכו לשים את הקופסאות השחורות האלו שלכם, ואת הבדים הלבנים” – כשהוא מתכוון לתפילין ולטליתות ומבזה אותם. “בכל מיני הזדמנויות המפקד הזה מתנכל למתפללים, מאיים ומנסה להפחיד אותנו תוך כדי שהוא מבזה את המנהגים היהודיים. האירוע האחרון הוא זה ששבר את גב הגמל והביא לעימות בינו לביננו. אנחנו מקוים שהנהלת הכלא תבין את חומרת מעשיו ותטפל בהם”, אמר אחד הכלואים במקום.

לאחר פניית ‘הקול היהודי’ לדובר צה”ל,  המקרה טופל במהירות והמדריך הועמד לדין והושעה מתפקידו.

“מדובר באירוע נקודתי שטופל על ידי המפקדים בבסיס, המדריך הועמד לדין והושעה מתפקידו”, נמסר מדובר צה”ל. “במקביל הובהר לכלואים בפלוגה על ידי הסגל הפיקודי כי מדובר באירוע חריג. המדריך התנצל בפני החיילים ובפני מפקדיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות