יצחק פינדרוס על ההברזה של ש”ס: “אני המום. פתאום נעלם חבר חרדי!”

מיכאל מלכיאלי, נציג סיעת ש"ס בוועדת המשנה לתכנון ובניה בירושלים, נעדר מההצבעה על שמירת שבת ב'מתחם התחנה' • פינדרוס: "עבדתי קשה כל השבוע האחרון על המשבצת הדתית לאומית, לא חשבתי שיש בעיה עם החרדים..."
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 14:07

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים דנה היום (רביעי) על עתידו של ‘מתחם התחנה’ בעיר, כאשר במרכז הדיון עמדה הדרישה להתנות את שמירת השבת באתר בקידום תוכנית הפיתוח במקום.

אלא שבשעת ההצבעה התברר כי אין רוב לדרישה – וכתוצאה מכך, 5 מול 4 משתתפים הצביעו בוועדה בעד שימוש חורג, שיאפשר את המשך פתיחת המתחם בשבתות.

הנציגים החרדים והדתיים במועצת עיריית ירושלים זועמים על נציגי סיעת ש”ס בעירייה, לאחר שאלה נעדרו מההצבעה.

יצחק פינדרוס, חבר המועצה מטעם סיעת דגל התורה, אמר לחרדים 10: “אני המום. לא היה לי הבוקר אפילו ספק שיש בעיה עם החרדים. עבדתי קשה כל השבוע האחרון על המשבצת הדתית לאומית, עד לחמישה ל-10, ואז פתאום נעלם חבר חרדי!” 

מיכאל מלכיאלי, נציג סיעת ש”ס בוועדה שנעלם, תירץ את היעדרותו מההצבעה: ״נכחתי בדיון בוועדה, הבנתי שיש רוב להתנגדות והלכתי לדיון חשוב בנושא בתי הכנסת. כשנוכחתי בתדהמה שההצעה עברה, התייעצתי עם יו״ר התנועה השר דרעי והוחלט לקיים דיון נוסף בבקשה 18/ז יחד עם חבר מועצה נוסף לדיון מחודש״.

אריה קינג, חבר המועצה מסיעת ירושלים מאוחדת, הצליף במלכיאלי: “מנחמת אותי הידיעה שהוא חבר באותה סיעה רקובה ומושחתת, שכבר הוציאה מתוכה אסירים רבים בעבר”.

נציג ‘הבית היהודי’, דב קלמנוביץ’, נמנע בהצבעה. לדבריו, ביקש לדחות את הדיון אך ללא הצלחה. “הסוגיה שלפנינו נוגעת לבעיה תכנונית שהצבעה נגדה אינה קשורה לשבת ויתרה מכך, תסגור את המתחם כולו ובתוכו גם את החנויות ששומרות על השבת והכשרות”, אמר.

“למרות זאת, ביקשתי שההצבעה בנושא תידחה בשבוע לאור בקשתם של הרב הראשי של ירושלים הרב שטרן והרב דרוקמן, אשר ביקשו להגיע למתחם ולבחון את הדברים לפני קבלת החלטה סופית. לצערי, ההצעה לדחות לא התקבלה על ידי ראש הועדה ואפילו לא עלתה לדיון”.

קלמנוביץ התייחס להיעדרות מלכיאלי: “הצטערתי לראות שהחרדים אינם מאוחדים במאבקם על השבת וכי נציג סיעת ש”ס מלכיאלי, החליט להיעדר בידיעה שהצבעתו תכריע לטובת שמירת השבת.

“לא אתן יד לקומבינות פוליטיות על גבי ולא אתן העיקר שיתקפו את הבית היהודי בצביעות. בפעם הבא שיעלה נושא דומה לזה וילינו עלינו, נזכור ונזכיר את התנהגותם. בסיכומו של דבר לאור כל הדברים והשתלשלות העניינים נמנעתי בהצבעתי”.

ראש העיר ניר ברקת, כתב בדף הפייסבוק שלו: “הסטטוס קוו והחוק בירושלים מאפשרים פתיחת מקומות בילוי ותרבות בשבת ואוסרים מסחר ותחבורה ציבורית באזורים היהודים של העיר.

“מתחם התחנה הוא מתחם הפועל על פי עקרונות אלו, וניסיונות הסגירה שלו בשבת הם הפרה של הסטטוס קוו! לא אאפשר זאת ואפעל בכל דרך שימשיך להיות פתוח בהתאם לחוק. מתחם התחנה לא ייסגר וימשיך לפעול כרגיל!”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא למד את זה
    24/02/2016 18:58
    חרדי
  1. הוא למד את זה מהחרדים, עיינו ערך ספורטק!!!

  2. מלכיאלי בייש את הדת
    24/02/2016 20:44
    נחמן
  3. מכר את נשמתו לשטן