נציגי ש”ס נעלמו ו’מתחם התחנה’ אושר: “סיעה רקובה”

נציגי ש"ס בוועדה המקומית בירושלים נעדרו - וההצעה להתנות את אישור 'מתחם התחנה' באיסור חילולי שבת נפלה • חבר המועצה אריה קינג על ש"ס: "מה אומר? גועל נפש. לפחות הרקבון והשחיתות טרם פגעו בסיעות האחרות"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 12:19

 ביזיון חרדי בירושלים: נציגי ש”ס לא הופיעו היום (רביעי) להצבעה בוועדת המשנה לתכנון ובניה בירושלים וההצעה להתנות את אישור תכנית ‘מתחם התחנה’ באיסור חילולי שבת – נפלה.

בדיון בוועדה דנו המשתתפים על שמירת השבת ב’מתחם התחנה’ בעיר, כאשר כל חברי המועצה החילוניים התנגדו בנחרצות לשמירת השבת במתחם. מולם התייצבו חברי המועצה החרדים והדתיים ודרשו להתנות את האישור בשמירת השבת.

מי שלא הגיעו אל הדיון היו נציגי ש”ס שאף כיבו את מכשירי הטלפונים שלהם – וגרמו לניצחון של הנציגים החילונים, על חודו של קול.

כתוצאה מכך 5 מול 4 הצביעו בוועדה לתכנון ולבנייה בעד שימוש חורג, שיאפשר את המשך פתיחת המתחם בשבתות.

מיכאל מלכיאלי, נציג ש”ס בוועדה שנעלם, תירץ את היעדרותו מההצבעה: ״נכחתי בדיון בוועדה, הבנתי שיש רוב להתנגדות והלכתי לדיון חשוב בנושא בתי הכנסת.

“כשנוכחתי בתדהמה שההצעה עברה, התייעצתי עם יו״ר התנועה השר דרעי והוחלט לקיים דיון נוסף בבקשה 18/ז יחד עם חבר מועצה נוסף לדיון מחודש״.

גם מי שהיה אמור להחליף אותו, יו”ר הסיעה צביקה כהן, לא הגיע.

בקרב חברי המועצה החרדיים והדתיים שורר כעס רב על ההיעדרות של נציגי ש”ס.

אריה קינג, חבר המועצה מסיעת ירושלים מאוחדת כתב בדף הפייסבוק שלו:

“סיעת ש”ס תמכה בתכנית שתאפשר חילול שבת במרחב הציבורי בירושלים.

החבר מועצה ‘הכוכב’ של ש”ס, הוא מיודענו – מיכאל מלכיאלי, אותו חבר מועצה אשר ברח לפני כשנה וחצי מדיוני אותה הוועדה על תכנית ערב א-סוואחרה, לבניית 7,000 יחידות דיור לערבים במזרח העיר.

כבר לפני שנה וחצי, טענתי שמי שיגע בשלמות ואחדות ירושלים, יגע בשבת ובתורת ישראל. לצערי – צדקתי!

יום זה ייחרט בזכרוני כאחד מהימים השחורים בחיי הציבוריים. חבר מועצה, ש’משחק אותה’ שהוא יצעד עימך עד הסוף, עד למטרה הראויה של שמירת השבת, בוגד בך (ובוגד בבוחריו שומרי השבת!) ברגע האחרון.

מה אומר? גועל נפש.

מנחמת אותי הידיעה שהוא חבר באותה סיעה רקובה ומושחתת, שכבר הוציאה מתוכה אסירים רבים בעבר ובהווה והעומד בראשה הוא מושחת עם תעודות ועבריין מורשע.

לפחות הרקבון והשחיתות טרם פגעו בשורותיהן של הסיעות האחרות בעירייה”.

מי שחגג את הנצחון הוא ראש העיר ניר ברקת, שכתב בדף הפייסבוק שלו: “הסטטוס קוו והחוק בירושלים מאפשרים פתיחת מקומות בילוי ותרבות בשבת ואוסרים מסחר ותחבורה ציבורית באזורים היהודים של העיר.

כל סיעות הקואליציה חתומות על הסטטוס קוו, שמשקף את רצון הרוב הגדול של הירושלמים.

זו פשרה חברתית שמתקיימת בעיר שנים רבות ועל פיה אני מוביל את העיר ירושלים, פשרה שהיא כלל לא קלה לכלל הצדדים, אך מחויבת המציאות לכל מי שרוצה להמשיך לחיות יחד בירושלים-חילוניים דתיים וחרדים.

מתחם התחנה הוא מתחם הפועל על פי עקרונות אלו, וניסיונות הסגירה שלו בשבת הם הפרה של הסטטוס קוו! לא אאפשר זאת ואפעל בכל דרך שימשיך להיות פתוח בהתאם לחוק. מתחם התחנה לא ייסגר וימשיך לפעול כרגיל!”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    24/02/2016 20:37
    קרויזר
  1. גם מלכיאלי מכר את השבת בשביל כסף

  2. ש"ס מוכרת הכל בשביל כסף
    24/02/2016 20:39
    נחמן
  3. מלכיאלי תתפטר
    תתבייש לך