בצהרים: הרב שמואל רבינוביץ יציג ב’מועצת’ את מתווה הכניעה בכותל

המועצת של אגודת ישראל תתכנס אחר הצהרים בבית הוועד הפועל בירושלים, לדיון על מתווה הכניעה לרפורמים בכותל המערבי וההכרה בהם מצד הממשלה • האדמו"ר מסערט-ויז'ניץ, שצורף למועצה, ישתתף לראשונה
יוסף גרינבוים
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 11:40

היום (רביעי) בצהרים תתכנס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בבית הוועד הפועל של התנועה בירושלים לישיבה מיוחדת, כדי לדון במתווה הכניעה לרפורמים בכותל המערבי, פסיקת בג”ץ בנושא המקוואות ופגישת ראש הממשלה נתניהו עם ראשי התנועה הרפורמית בארצות הברית.

חברי המועצת ידונו גם על היחס כלפי מחוז החרדי במשרד החינוך, ועוד נושאים שעל סדר היום הציבורי.

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, צפוי להופיע בפני האדמו”רים ולהציג את דעתו, התומכת במתווה הכניעה שהעניק לרפורמים רחבת תפילה מעורבת בכותל המערבי.

בימים האחרונים התייצב הרב רבינוביץ לשיחות מקדימות בבתי האדמו”רים מצאנז ובאיאן והציג את עמדתו, בתקווה למנוע התנגדות של המועצת למתווה.

בישיבת המועצת היום צפוי להשתתף, בפעם הראשונה, האדמו”ר מסערט-ויז’ניץ, שצורף למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, לצד האדמו”רים, מגור, ויז’ניץ, צאנז, בעלזא, באיאן, סלונים, ביאלא, סאדיגורה ומודז’יץ.

לחרדים 10 נודע, כי חלק מאדמו”רים החברים במועצת נחרצים בדעתם נגד הכניעה לרפורמים בכותל וההכרה בהם מצד הממשלה – עד כדי פרישה מהקואליציה. שכן, לדעתם, המתווה בכותל, הנחשב לניצחון של הרפורמים, פותח פתח להכרה בהם בכל תחומי החיים בארץ ישראל, כולל גיורים.

לעומתם, אדמו”רים אחרים נוטים להסתפק בשיגור מסר תקיף לראש הממשלה, אולם לא ‘לשבור את הכלים’.

ישיבת המועצת צפויה להיפתח בדברים לזכרו של האדמו”ר מערלוי זצ”ל, חבר המועצה עשרות שנים, שהסתלק השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות