החוק למימוש זכויות ילדי אומנה עבר וח”כ אלהרר בכתה

הצעת החוק של ח"כ קארין אלהרר המעגנת את זכויותיהם של ילדים שהושמו באומנה עברה בקריאה שניה ושלישית • אלהרר הקדישה את החוק לדפנה מאיר הי"ד, שהיתה ילדת אומנה והפכה להורה אמנה בעצמה: "הייתה אישה מדהימה שקיבלה ובעיקר נתנה"
דוד ליבוביץ
י"ד אדר א' התשע"ו / 23.02.2016 21:36

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אומנה לילדים, של ח”כ קארין אלהרר.

החוק הוקדש על ידי יוזמת החוק – לדפנה מאיר הי”ד, ששהתה בילדותה במשפחת אירוח והפכה הורה אומנה לשני ילדים.

ביציע האורחים נכחו במהלך הדיון, נתן מאיר, בעלה של דפנה, יחד עם בני משפחתה וחבריה ליישוב.

הצעת החוק החדש מעגנת את זכויותיהם של ילדים שהושמו באומנה וקובע עקרונות למימוש זכויותיהם, ובראשם שמירת טובת הילד.

הצעת החוק מסדירה את מעמד האומן, סמכויותיו וחובותיו, וכן מסדירה מצבים של אומנת קרובים. ההצעה מסדירה את נושא התשלומים והפטור ממס לתשלומים להורי האומנה והטיפול ברכושו של הילד באומנה, בעזרת אפוטרופוס לרכוש.

כמו כן, נקבע מנגנון תלונות לילדים באומנה ובמסגרות השמה חוץ ביתית אחרות ונקבעו הוראות עונשיות בנושאים מוגדרים, כגון הפרעה לילד בהגשת תלונה, או מסירת ילד מאומן לאדם אחר תוך התנערות מחובות האומן כלפיו. החוק עתיד לעודד השמתם של ילדי אומנה אצל משפחות קרוביהם יחד עם אחיהם ולהפחית את מספר הילדים הנשלחים לפנימיות או כפרי נוער מגיל קטן.

קארין אלהרר אמרה: “האמת שבשביל רגעים כאלה בדיוק הגעתי לכנסת. התחלתי לעסוק בחוק הזה מהיום הראשון שלי במשכן. אחרי ששמעתי על רציחתה של דפנה מאיר וקראתי מהדברים שנתן בעלה כתב עליה, גיליתי שהיא הייתה אישה מדהימה שקיבלה ובעיקר נתנה.

“שהיא שהתה בילדותה במשפחת אירוח וכשהיא הקימה משפחה עם נתן, היא לא שכחה את הילדים האחרים והיה ברור שגם אתם תהוו משפחת אמנה. החלטתי שזו הדרך שלי להודות לה, לזכור אותה ולהנציח אותה”.

בסיום דבריה לא הצליחה ח”כ אלהרר לעצור את הדמעות ואמרה בהתרגשות רבה: “אני רוצה להודות לילדי האומנה ולמשפחות האומנה ששיתפתם אותי ברגשות שלכם וחידדתם את הקושי ועוררתם בי את הצורך לעשות. מבחינתי יש פה היום היסטורי, אני אמשיך לפעול כמה שיותר למען ילדים במדינת ישראל כי מגיעה לכולם הזדמנות שווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות