אורי מקלב במתקפה: “הרפורמים גרמו לגדיעת מיליונים מהעם היהודי”

במסגרת הצעות אי אמון במליאה תקף ח"כ מקלב את הרפורמים והשווה אותם לח"כים מבל"ד שנפגשו עם משפחות מחבלים • "הם קרעו מהתפילה את 'ותחזנה עינינו', אז מקום המקדש בירושלים מעניין אותם? אם חוק ההשעיה חשוב לכם – מן הראוי שנשעה את מי שבאמת בזים ליהדות האמיתית והשורשית"
שרי רוט
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 21:47

מליאת הכנסת עסקה שוב בכניעה לרפורמים בכותל המערבי: ח”כ אורי מקלב תקף הערב (שני) את ההתגייסות הפוליטית למען התנועה הרפורמית ודימה זאת למפגש ההזדהות של חברי הכנסת מבל”ד עם משפחות מחבלים שרצחו יהודים בגל הטרור הנוכחי.

נאומו של מקלב היה במסגרת דיון בהצעות אי האמון.

“הכנסת נזעקה סביב מפגשם והזדהותם של חברי הכנסת הערביים עם הטרור ומעוניינת לקדם את ‘חוק ההשעיה’, הגם שהח”כים הערביים טוענים כי לא הייתה הזדהות במפגש, אלא אמירת פסוקים שאומרים אבלים.

“ומה ענתה על כך הממשלה? ממתי רוח של ‘תפילה’ נחה עליכם. מנגד, כשיש קבוצה קטנה ושולית שלפתע נחה עליהם רוח של ‘תפילה’ עם ספרי תורה ומקום המקדש ‘חשוב’ להם פתאום, אף אחד לא מזדעק ושואל מה להם ולכל זה.

“הרפורמים קשורים לארגוני השמאל, לקרן החדשה ול-BDS. אני פונה לחברי הכנסת מהימין ותוהה: כיצד אתם תומכים ברפורמים שבמשך שנות פעילותם הם מכרסמים בעם היהודי מבפנים, מזייפים ומזלזלים בכל דבר שבקדושה. הם חוללו שואת ייחוס בעם היהודי וגרמו לכך שמיליונים נגדעו מהעם היהודי”, תקף מקלב.

הוא המשיך: “הם עוקרים את תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. אין מצווה אחת בתורה שהם מקיימים ואין מצווה אחת בתורה שהם אינם בזים לה – לא שבת, לא טהרה ולא שום עיקרון יהודי אחר.

“הם קרעו מהתפילה את ‘ותחזנה עינינו’, את ‘תקע בשופר גדול’ ואת ‘ולירושלים עירך’. אז מקום המקדש בירושלים מעניין אותם? אם חוק ההשעיה חשוב לכם – מן הראוי שנשעה את מי שבאמת בזים ליהדות האמיתית והשורשית – הרפורמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרפורמים החרדים ושלמה המלך
    23/02/2016 13:16
    משה
  1. להזכיר לח’כ הנכבד ששלמה המלך–החכם מכל אדם כולל החרדים של היום–בונה המקדש הראשון–נתן מקום לגויים להתפלל שם–נא לעיין בתפילתו נסיום הבניטה. מה עוד שהחרדים הסכימו להסדר הזה–בגלל הלחץ הציבורי הם מתרטים.